Melanotaenia Ammeri/Artbeskrivning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Marten64
    Jag återkommer men det är kanske jag som har fel, Indonesien tillhör Asien....ser jag.
    Jag tycker att det är jäkligt lurigt med just den "gränsdragningen" och eftersom det kan vara mycket långt mellan att jag skriver olika artbeskrivningar så kan jag mycket väl tänka mig att jag en gång dragit "slutsatsen" att en plats ligger i Asien, medan jag en annan gång för ungefär samma ställe för en annan art dragit "slutsatsen" att platsen ligger i Oceanien.

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Det är lite rörigt men hela Papua nya Guinea tillhör Oceanien geografiskt men politiskt sett tillhör den västra(Indonesiska) delen Asien.
    Det är nog lika bra att låta det vara som det är.

    /Johan

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Jag återkommer men det är kanske jag som har fel, Indonesien tillhör Asien....ser jag.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Bara bra att du kollar - kolla gärna igenom de andra också så rättar jag alla fel samtidigt.

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    startade ett ämne Melanotaenia Ammeri/Artbeskrivning

    Melanotaenia Ammeri/Artbeskrivning

    Roligt med ännu en regnbåge som förgyller artbeskrivningarna. Melanotaenia Ammeri kommer från den Indonesiska delen av Nya Guinea, vilket det mycket riktigt står i artbeskrivningen men jag tycker nog att Oceanien borde vara rödfärgad och inte Asien som det är på kartan som visar dess utbredning. Jag såg även att Melanotaenia Boesemanis artbeskrivning lite förvillande visar att den kommer från både Asien och Oceanien vilket är märkligt då denna kommer inte lång ifrån M Ammeri. Har inte kollat igenom de övriga regnbågarnas utbredningsområde ännu. "Känner mig lite petig"....

    /Johan
Arbetssätt...