Melanotaenia Macchullochi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christer5
    • July 2015
    • 915

    Melanotaenia Macchullochi

    Idag har jag varit och inhandlat en regnbågsfisk som heter Melanotaenia Macchullochi det blev 10 st det var det dom hade i lager.

    Denna fisk har jag haft för väldigt många år sedan, kommer ihåg att den var vacker som utfärgad men för övrigt kommer jag inte ihåg hur de är.

    Det är tio bleka fiskar som nu simmer omkring skall bli kul att se hur dom ser ut imorgon,var vackra i affären.

    Alltid kul med nya fiskar,dom går nu i mitt Juwel Rio 300 (350 liter).
  • SebbeS
    • October 2017
    • 32

    #2
    Fint!, har själv ett Juwel Rio 300, Men i mitt bor det kardinaltetror, corydoras och bolivianska fjärilsciklider. Funderar på om jag ska införskaffa 2-3 Diskus också.

    Kommentar

    • Christer5
      • July 2015
      • 915

      #3
      Ursprungligen postat av SebbeS
      Fint!, har själv ett Juwel Rio 300, Men i mitt bor det kardinaltetror, corydoras och bolivianska fjärilsciklider. Funderar på om jag ska införskaffa 2-3 Diskus också.
      I mitt går det Platy som har varit inkörningsfisk och skall skänkas bort samt Corydoras sterbai som skall vara kvar,samt de nya regnbågsfiskarna. Diskus tror jag behöver större kar.

      Kommentar

      • Marten64

        • July 2012
        • 1020

        #4
        Bra val. De är riktigt fina! Honan är större än hanen och nästan lika utfärgad, ovanligt för att vara regnbågar.
        /Johan
        / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

        Kommentar

        • Rufus
          • January 2005
          • 866

          #5
          Ursprungligen postat av Christer5
          Idag har jag varit och inhandlat en regnbågsfisk som heter Melanotaenia Macchullochi det blev 10 st det var det dom hade i lager.

          Denna fisk har jag haft för väldigt många år sedan, kommer ihåg att den var vacker som utfärgad men för övrigt kommer jag inte ihåg hur de är.

          Det är tio bleka fiskar som nu simmer omkring skall bli kul att se hur dom ser ut imorgon,var vackra i affären.

          Alltid kul med nya fiskar,dom går nu i mitt Juwel Rio 300 (350 liter).
          Fina regnbågar! Har lite vanligare sorter i mitt Rio, nyss införskaffade som ska ersätta de sorter jag har nu och som snart nog kommer att pensionera sig. Regnbågar kan knappra på växter har jag hört, inte märkt så mkt av det än så jag hoppas den uppgiften är överdriven!
          // Annicka

          Kommentar

          • Christer5
            • July 2015
            • 915

            #6
            Ursprungligen postat av Rufus

            Fina regnbågar! Har lite vanligare sorter i mitt Rio, nyss införskaffade som ska ersätta de sorter jag har nu och som snart nog kommer att pensionera sig. Regnbågar kan knappra på växter har jag hört, inte märkt så mkt av det än så jag hoppas den uppgiften är överdriven!
            Vilka sorter av regnbåge har du,kanske man skall ge lite foder för växtätare jag har en burk JBL Novo Vert.

            Kommentar

            • Rufus
              • January 2005
              • 866

              #7
              Neon och röd, ja jag försöker gardera mig med att variera fodret så något ska gillas. Och de verkar inte så kräsna.
              // Annicka

              Kommentar

              • miiaoo
                • January 2006
                • 2815

                #8
                Å, en tråd i min smak! Ska beställa macculochii om en vecka. Fortsätt gärna skriva om dina betraktelser av dessa!
                Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                Kika gärna in i min dagbok!

                Kommentar

                • Christer5
                  • July 2015
                  • 915

                  #9
                  Macculochi tycker jag fin men den har inte lika starka färger som andra regnbågsfiskar,jag har haft denna tidigare och mina kommer att färga ut mer när dom blir större,men visst är den vacker.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    #10
                    Så trevligt Christer! Maccoluchi är ett riktigt bra val. Sugen på att ta en bild på ditt kar? Skulle vara trevligt hur de har det.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Christer5
                      • July 2015
                      • 915

                      #11
                      Tyvärr fick jag in sjukdom med mina sist köpta regnbågar eller kanske det var otocinclus som jag köpte från samma butik.Skall posta bild på mina akvarier när jag fått ordning igen
                      Senast redigerad av Christer5; 11 December 2017, 11:09.

                      Kommentar

                      • Christer5
                        • July 2015
                        • 915

                        #12
                        Ändrat i sista posten.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...