Odling av bosmani regnbågar tips behövs

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hivemindhermit
    • September 2017
    • 214

    #16
    Spännande! Får vi se lite bilder kanske?
    /Alex
    375 + 112 liter drömmar

    Kommentar

    • Mathias G
      • June 2015
      • 190

      #17
      Givetvis , om jag har nån kamera som är bra nog att kunna filma dem, dom är supersmå

      Kommentar

      • Mathias G
        • June 2015
        • 190

        #18
        Nu har jag hittat 7st.
        försökre fota dem men dom är så små och min kamera är inte superbra zoom på. Tråkigt , får försöka fota dem om dom klarar sej till större storlek. Kul som tusan iallafall

        nu matar jag dem med flytande Artemia. 2-3 gånger per dag. Tänkte att dom skall få bo i denna tank om dom klarar sej. Hoppas att några blir hanar iallafall , haft lite otur att bara få honor med andra fiskar jag odlat. 125L tank kanske är i minsta laget om alla 7 skulle bli vuxna. Men just nu har dom de nog rätt bra i ett 125L

        Kommentar

        • Mathias G
          • June 2015
          • 190

          #19
          Liten uppdatering!

          tyvärr lever bara 2 stycken nu. Dom dog av en efter en tyvärr, efter att jag testat vattnet upptäckte jag skyhöga Nitrithalter. Får intr ner dem hur jag än gör. 2st lever som sagt fortfarande. Funderar nu på att försöka flytta dem och stoppa dem i en yngelbox i mitt etablerade kar.

          Kommentar

          • Marten64

            • July 2012
            • 1020

            #20
            Tråkigt att höra, under omständigheterna låter det bra med yngelboxen.
            / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

            Kommentar

            Arbetssätt...