Opaline gourami ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Embla79
    • February 2017
    • 87

    #16
    Boliviansk fjäril blir ca 10 cm, så det kanske kan vara nåt ändå? Den vanliga blir typ 6 cm, och sägs ju vara rätt känslig. Kurvciklid ska ju vara rätt snäll också och blir 10 cm.

    Kommentar

    • Dexter84
      • May 2017
      • 42

      #17
      Okej. Tror jag måste se alla fiskar live innan man kan bestämma sig nån typ av gourami eller cyklid lär det bli, Kurvcikliden var riktigt intressant ska kika mer på den. Lite orolig bara att min Boesemani hane kommer grina ännu mer med nya fiskar i karet, släppte ner några fler kardinal tetror och siameser för några v sen och han jagar tetrorna ibland
      Senast redigerad av Dexter84; 30 May 2017, 20:37.

      Kommentar

      • Embla79
        • February 2017
        • 87

        #18
        Haha, ja du får ge honom lite tid att vänja sig vid dem först kanske

        Kommentar

        • pikachu

          • December 2007
          • 1189

          #19
          Dvärggurami och större regnbågar är en dålig kombo, regnbågarna kommer putta undan guramierna och ta all maten från de.

          Hade det varit ett rektangulärt kar så hade trichopodus och regnbåge kunnat funka bra, men det blir för trångt.
          Detta gäller både leeri och trichoperus.
          PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

          Kommentar

          • Dexter84
            • May 2017
            • 42

            #20
            Ok. Jag undrar om du inte ser mitt kar som lite väl trångt. 6 kantigt menade jag att det är i princip rektangulärt, är bara framsidan som sticker ut lite mer med" 2 hörn" så större Guramis som mosaik och regnbågar går?

            Kommentar

            • pikachu

              • December 2007
              • 1189

              #21
              Kan du visa en bild på burken?
              Med 6 kantigt så tänker jag personligen typ pelarburk och då blir det trångt, skulle väl i ett sådant läge även säga att det är olämpligt att hålla regnbågar i också då de vill ha bottenyta och inte höjd.
              PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

              Kommentar

              • Dexter84
                • May 2017
                • 42

                #22
                Jaha nej ingen sån. Hörnen på ena långsidan har 2 kanter vardera där det är ca 10 cm mellan dom så blir lite ovalt. Går tyvärr inte att lägga upp en bild
                aja får se hur jag gör känner nästan lite för att skänka bort regnbågarna och göra om karet helt med nytt grus etc så avvaktar nog att skaffa nya tillsvidare

                Kommentar

                Arbetssätt...