Elak Röd regnbågsfisk...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dexter84
    • May 2017
    • 42

    Elak Röd regnbågsfisk...

    Börjar ledsna på min ena röda regnbågsfisk nu, varit på mina Kardinal tetror innan men han hinner aldrig ifatt dom. Men idag är han på mina corydoras och naffsar vet inte om det har med mat att göra men ena corren är röd vid sina oranga sidofenor och även dom andra corydoras står o naffsar på sidan av han nu, men då står han lr hon kvar. Är den sjuk/skadad ?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Hur många röda regnbågar har du? Det är ju en "stimfisk" och har man få av sådana så kan de ofta bli rätt elaka.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Dexter84
      • May 2017
      • 42

      #3
      2 st och 4st boesemani varav 2 är lite yngre och nya.
      Vad jag förstått det som sålänge det är av samma typ alltså regnbågsfisk ska dom känna av stimmet? 6 st borde väl räcka för 200 liter, just nu hänger nästan alla vid insuget speciellt dom 2 nya, och dom vuxna jagar fortfarande ibland speciellt efter tetrorna och varandra. Malarna jagar dom bara lite efter när dom söker på maten inte naffsar direkt, känns lungt men ändå som nått inte står rätt till :/

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        ja 6 st av en art är rätt Ok i ett 200 liters. Sedan är det alltid en fördel om alla släpps ner samtidigt eftersom "gamlingar" ofta inte brukar gilla nykomlingar
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...