Melanotaenia Senckenbergianus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    Melanotaenia Senckenbergianus

    Jag har varit iväg och jobbat några veckor i NordNorge och inte hängt med på Zoopet. Något sent ser jag att en ny regnbåge tillkommit bland artbeskrivningarna. Kjell var och i vilket sammanhang har du fotat Senckenbergianus.

    /Johan
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Den fotade jag hos Panta Rhei i Tyskland.
    De jag fotade var odlade från vildfångade föräldrar och kostade 8,50 EUR stycket så de var inte så dyra
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 31 October 2016, 23:26.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Här har du en lista över vilka regnbågar de just nu har i lager http://shop.panta-rhei-aquatics.com/...::211_216.html
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Såg just att det i det senaste numret av Amazonas presenterades ytterligare ett antal nya arter i "goldei-gruppen"
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Marten64

          • July 2012
          • 1020

          #5
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Den fotade jag hos Panta Rhei i Tyskland.
          De jag fotade var odlade från vildfångade föräldrar och kostade 8,50 EUR stycket så de var inte så dyra
          Tack för info! En resa till tyska akvariebutiker står högt på listan just nu. I och för sig är karen fulla men bara för att se och fota. Jag köpte nyligen ett gäng Melanotaenia Parva, de har färgat ut fint trots att de är ganska unga.
          / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

          Kommentar

          • Marten64

            • July 2012
            • 1020

            #6
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Såg just att det i det senaste numret av Amazonas presenterades ytterligare ett antal nya arter i "goldei-gruppen"
            Skall kolla upp detta!
            / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

            Kommentar

            Arbetssätt...