Regnbågar i sin naturliga miljö.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    Regnbågar i sin naturliga miljö.

    Naturfotografen Greg Wallis har på Youtube lagt ut filmer på bl.a. Regnbågsfiskar i deras naturliga miljöer, sök på pseudonymen "pseudechis". Kan vara skoj att titta på en regnig dag eller istället för hockey VM.
    /Johan
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    #2
    Perfekt Johan!!!!!
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • RoffePoffe

      • August 2012
      • 88

      #3
      Fanns mycket att titta på där. Massa inspirerande miljöer. Har hört att guppys skall gå att hitta på massor av ställen i Asien, men inte hört om svärdbärare. Sök på denna från en flod i Hong Kong där man kan se flera vad jag tycker i varje fall flera gröna svärdbärare, "Fishwatching: freshwater creek on Lantau Island, Hong Kong"

      Kommentar

      • Marten64

        • July 2012
        • 1020

        #4
        Ursprungligen postat av RoffePoffe
        Fanns mycket att titta på där. Massa inspirerande miljöer. Har hört att guppys skall gå att hitta på massor av ställen i Asien, men inte hört om svärdbärare. Sök på denna från en flod i Hong Kong där man kan se flera vad jag tycker i varje fall flera gröna svärdbärare, "Fishwatching: freshwater creek on Lantau Island, Hong Kong"
        Fin film(såg i och för sig inte hela, lite väl lång), riktigt livligt och en hel del arter som nyfiket kollar in kameran. Du har nog rätt angående svärdbärare.
        /Johan
        / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          Det finns en jäkla massa vackra regnbågar som har dykt upp under senare år. Om möjlighet ges så passa på att gå på något möte där Mikael Håkansson håller ett Indonesien-föredrag så brukar det serveras en hel del regnbågsgodisar
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Marten64

            • July 2012
            • 1020

            #6
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Det finns en jäkla massa vackra regnbågar som har dykt upp under senare år. Om möjlighet ges så passa på att gå på något möte där Mikael Håkansson håller ett Indonesien-föredrag så brukar det serveras en hel del regnbågsgodisar
            Det skall jag verkligen göra, förra året tror jag de presenterade sju-åtta arter. I år kommer minst lika många arter, man har hittat ett gäng från ett litet område "Kali Puar" i Indonesien. Kommer Mikael Håkansson från Stockholm?
            / Johan
            / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48147

              #7
              Ursprungligen postat av Marten64

              Det skall jag verkligen göra, förra året tror jag de presenterade sju-åtta arter. I år kommer minst lika många arter, man har hittat ett gäng från ett litet område "Kali Puar" i Indonesien. Kommer Mikael Håkansson från Stockholm?
              / Johan
              Mikael jobbar på Imazo så det är inte så långt bort och han har bl.a. hållit föredrag hos GCAS några gånger
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              Arbetssätt...