Dvärgguramis+galaxyrasboror i 49 liters nano?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ScubaIsabel
    • August 2015
    • 93

    Dvärgguramis+galaxyrasboror i 49 liters nano?

    Hej!

    Planerar ett nytt projekt nu och har inskaffat en 49 liters kub. Är oerhört sugen på både dvärgguramis och något litet stim (eventuellt galaxyrasboror). Frågan är om de skulle funka ihop i ett 50-liters (om man ser till att det finns en del gömställen etc)? I så fall tänker jag vad gäller dvärgguramis: en hane + en eller två honor. Och sedan ett litet stim med galaxyrasboror, de är ju ändå både små och lugna... Vad tror ni om denna kombo? Skulle det inte funka, kan man satsa på enbart dvärgguramis istället och köra på fler honor? Tacksam för hjälp. Kan för lite om dvärgguramis ihop med andra fiskar...

    Isabel
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Hej!

    Ett "par" (1+1) dvärgar och en liten grupp (typ 10) galaxy skulle nog absolut kunna samsas däri.
    Kör mycket växter så att galaxyn känner sig säker och honan kan komma undan hanen (som troligen är den starkare av dem).

    MVH//Patrik
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Fast nog finns det en liten risk att guramina kommer att äta upp galaxyna
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • pikachu

        • December 2007
        • 1189

        #4
        Dvärgarna kommer inte att äta några galaxys, det är jag väldigt säker på.
        PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

        Kommentar

        • ScubaIsabel
          • August 2015
          • 93

          #5
          Tack för svar! Och ska se till att hålla guramisarna mätta på annat Kjell, vad skulle du annars kunna rekommendera för stimfisk som kan passa med dvärgguramisarna? Gärna något färgglatt.... Och det blir asiatisk biotop.

          Kommentar

          Arbetssätt...