aggresiv marmorgurami

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • peo
    • October 2002
    • 119

    #31
    Det kommer att bli andra guramier, lita på det.
    Jag har haft honungsgurami förut, och kommer att ha det igen. Det är en stor favorit, fastän den är ganska liten...

    Här finns lite bilder: http://www.ichtys.se

    Kommentar

    • saaf
      • March 2010
      • 2

      #32
      min marmorgurami hona är väldigt agressiv mot hanen hur kommer detta sig? trodde det brukade vara det motsatta??

      Kommentar

      • pikachu

        • December 2007
        • 1189

        #33
        Så här är det med guramis...
        De ska för det första inte gå i par utan i grupp om minst 5-6 stycken med minst 2-3 hannar, om man ska ha hannar överhuvudtaget, en sådan gruppskulle jag inte sätta i ett kar på mindre än 160l.
        Sen är det som någon säger att guramier är väldigt individuella av sig, en del kan endast gå med små tetror och rasborer och ha lite svårt med det till och med, medan andra kan hållas med halvtuffa syd och central amerikanska ciklider som sajica och flaggciklid.
        Jag skulle även säga att jag skulle ge expediten (som jobbar/ade i den där djuraffären någon nämnde) som sa att det inte går att se skilnad på könen på guramis en rejäl utskällning.
        Det var även någon som påstod att gvärggurami och blågurami är samma art vilket är helt fel, dvärgguramin blir endast 5-6 cm som mest medan en blåguami har en medellängd på cirka 13 cm, dessutom så är dvärgguramin mycket känsligare än båguramin (som för övrigt tillhör de tåligaste akvariefiskarna som går att få tag i).

        Om ni har fler frågor så fställ dem så skall jag svara.
        PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

        Kommentar

        • Olivin
          • July 2006
          • 573

          #34
          Skulle tro att expediten glömt bort det hela vid det här laget, det var ju ändå 4 år sedan ...
          Medlem i VAAF www.vaaf.se

          Kommentar

          • Föllförfisk
            • April 2010
            • 620

            #35
            Jag har ju tänkt att ha mosaikguramis i mitt 350 l. Blir ju lite avkräckt av att läsa det här. Tillsammans med dem har jag funderat på en större grupp dolkstickstetror. Känns jättesvårt att planera ett akvarie så det blir bra!

            Kommentar

            • pikachu

              • December 2007
              • 1189

              #36
              Föllförfisk: Varför har du blivit avskräckt?
              PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

              Kommentar

              Arbetssätt...