Dvärggurami

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mert91
    • July 2002
    • 877

    Dvärggurami

    Min Dvärggurami hanne beter sig på ett underligt sätt. den är bara bakom växterna längst ner på botten oso försöker den bita på honan och på honungsguramina. Vet någon varför den gör så?


    Och en fråga till jag har neontetror,Silvermolly,Kilfläcksrasbora,Dvärgguram i,Honungsgurami och pansarmalar skulle jag kunna ha en kampfiskhona tillsammans med dem??


    M.A.H Mert

    Med vänliga hälsningar!

    //M.M
  • peyman
    • May 2002
    • 416

    #2
    Aggressiv blir de oftast när de vill bygga bo eller har redan byggt bo. Då är de oftast mest aggresiva mot honan.

    mvh.
    // Peyman

    Peyman Zehtab-Fard
    Uppsala

    Kommentar

    • mert91
      • July 2002
      • 877

      #3
      <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
      Min Dvärggurami hanne beter sig på ett underligt sätt. den är bara bakom växterna längst ner på botten oso försöker den bita på honan och på honungsguramina. Vet någon varför den gör så.


      M.A.H Mert


      <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>Hur länge håller den på så?

      Med vänliga hälsningar!

      //M.M

      Kommentar

      • mert91
        • July 2002
        • 877

        #4
        hur länge håller den sig aggresiv?

        Med vänliga hälsningar!

        //M.M

        Kommentar

        • peyman
          • May 2002
          • 416

          #5
          Beror på. Om den lyckas bygga bo och leka kommer den att försvara boet tills yngeln är frisimmande. Annars brukar den ge upp efter ett par dagar. Annars borde det inte vara något att ora sig för. Jag har aldrig sett en hanne skada honan.

          mvh.
          // Peyman

          Peyman Zehtab-Fard
          Uppsala

          Kommentar

          • mert91
            • July 2002
            • 877

            #6
            Första dan var det ju värst men nu har det blivit lite bättre.Tror du jag skulle kunna köpa en kampfisk(HONA) till akvariet?

            Med vänliga hälsningar!

            //M.M

            Kommentar

            • peyman
              • May 2002
              • 416

              #7
              Jag tror inte andra fiskarna har något emot en kampfisk hona. Dvärggurmin och honungsguramin är fredliga fiskar. Men om du tänkt att odla, är det bra att det inte finns många fiskar i akvariet. Annars tror jag inte det blir några problem.

              mvh.
              // Peyman

              Peyman Zehtab-Fard
              Uppsala

              Kommentar

              • mert91
                • July 2002
                • 877

                #8
                Jag har en hanne å en hona på dvärggurami tycker du jag ska köpa fler??

                Med vänliga hälsningar!

                //M.M

                Kommentar

                • peyman
                  • May 2002
                  • 416

                  #9
                  Det beror på vad du vill göra om du vill odla kan du skaffa flera honor till dvärgguramin men om du vill ha ett fint sällskapsakvariun kan du i princip skaffa vilken fredlig fisk som helst. Man måste självklart tänka på hur mycket plats man har i akvariet också.

                  // Peyman

                  Peyman Zehtab-Fard
                  Uppsala

                  Kommentar

                  • Moppan
                    • April 2012
                    • 47

                    #10
                    Lånar ämnet lite om de går bra.
                    Jag har ett nystartat 60 l akvarium.
                    Kam man ha på hannar eller 2 honor i akvariumet???????????????
                    Vilken kön är bäst att ha 2 av?

                    Kommentar

                    Arbetssätt...