Nytt samlande forum

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    Nytt samlande forum

    Ett nytt forum för regnbågar är på gång. Tanken är att det skall vara ett samlande forum för de Australienska, Tyska, Engelska och Amerikanska nu befintliga. Hoppas att det funkar.
    /Johan
    Bifogade filer
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Lägg gärna in en länk
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Webo
      • August 2014
      • 1968

      #3
      Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

      Kommentar

      • Marten64

        • July 2012
        • 1020

        #4
        Ursprungligen postat av Webo
        Tack för hjälpen.
        /Johan
        / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

        Kommentar

        • Webo
          • August 2014
          • 1968

          #5
          ☺☺
          Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #6
            Apropå bra info om regnbågar kan jag definitivt rekommendera boken Rainbowfishes av Adrian. R. Tappin. som man kan ladda hem http://myweb.tiscali.co.uk/hounslowf...nbowfishes.pdf
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Marten64

              • July 2012
              • 1020

              #7
              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Apropå bra info om regnbågar kan jag definitivt rekommendera boken Rainbowfishes av Adrian. R. Tappin. som man kan ladda hem http://myweb.tiscali.co.uk/hounslowf...nbowfishes.pdf
              Det är sannerligen ett mycket fint och övergripande verk men det händer en heldel bland regnbågarna, trots att boken inte är speciellt gammalt har man säkert hittat ytterligare 20-30 arter sedan den skrevs.
              /Johan
              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48147

                #8
                Ursprungligen postat av Marten88
                Det är sannerligen ett mycket fint och övergripande verk men det händer en heldel bland regnbågarna, trots att boken inte är speciellt gammalt har man säkert hittat ytterligare 20-30 arter sedan den skrevs.
                /Johan
                Det är ju det fantastiska med denna hobby att hur länge man än har hållit på så dyker det hela tiden upp nya arter och det görs nya innovationer
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  #9
                  Tack Johan, så kul .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • tanteva
                    • September 2015
                    • 1399

                    #10
                    men så spännande, när jag nu fastnade för dessa blåögon =D

                    Kommentar

                    Arbetssätt...