Nygammal förälskelse - Pygmégurami

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • PiaJo
    svarade
    Idag har det knorrats rejält, dessa två har fajtats lite så jag förmodar att de är två hannar. De är väldigt olika i färg dessa två, kan det vara två olika sorter?
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Fick en fin bild på en av som jag tror är en hanne och dom börjat färga ut rejält fint

    kommer inte ihåg att mina förra hade så fina färger.. kanske finns färgvariationer?
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Dessa är intressanta, de påminner faktiskt lite om en ciklid i sitt sätt. De "bråkar" med varandra och hävdar sig och håller på, mycket intressant och jag klurar på könsfördelningen som jag har men de får nog bli lite större först innan jag kan urskilja detta.

    Lämna en kommentar:


  • addo
    svarade
    Det är en av mina absoluta favorit fiskar, jag tycker helt klart den är roligare än chokladguramin

    Dom har intressant beteende och verkar dessutom väldigt intelligenta för sin storlek.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Ja, det var lustigt Testa dessa, tror inte du kommer ångra dig
    Hmm, jag hade ju tänkt mig att ha bara tre kar sedan, fast tanke är en sak, handling en annan .

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Verkligen fina fiskar och bilder

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Kanonfina foton på en vacker fisk
    Tack Kjell!

    Får inte med det blå runt ögonen bara, retar mig.. för det är så fint med dess illblåa öga.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Catnip
    Var finns en gillaknapp när man som bäst behöver den?
    Tack!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Lustigt, just den guramin har jag beundrat på en av listorna idag. Så vacker .
    Guramin är en fisk som jag bara har haft en gång, och det var i början av min "akvariekarriär".

    //Inger
    Ja, det var lustigt Testa dessa, tror inte du kommer ångra dig

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Kanonfina foton på en vacker fisk

    Lämna en kommentar:


  • Catnip
    svarade
    Var finns en gillaknapp när man som bäst behöver den?

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Lustigt, just den guramin har jag beundrat på en av listorna idag. Så vacker .
    Guramin är en fisk som jag bara har haft en gång, och det var i början av min "akvariekarriär".

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    startade ett ämne Nygammal förälskelse - Pygmégurami

    Nygammal förälskelse - Pygmégurami

    Hade dessa för några år sen och nu när jag inte fick tag på en lakritsgurami som jag tänkt till mitt lilla 74 liters med röda rasboror så föll valet lätt på denna lilla otroligt vackra gurami
    Hannarna har börjar visa upp sig och knorra mot varandra och det är ganska högljutt emellannåt
    Bifogade filer
Arbetssätt...