Vacker hybrid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    Vacker hybrid

    Bland regnbågar är det vanligt med hybrider (korsparade oäktingar). Jag har i en av de zooaffärer som jag brukar besöka kollat in en stor, blek stackare som likt den fula ankungen gått tillsammans andra regnbågar i ett allt för litet kar. Hur som helst köpte jag den vid det senaste besöket. Här hemma har den färgat ut riktigt fint nu när den fått utrymme och kompisar i sin egna storlek.


    /Johan
    Bifogade filer
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Så är det ju ofta med regnbågar (hybrid eller inte) att de är väldigt oansenliga i affären där de är i liten storlek men blir fantastiskt vackra när de växer till sig. Det är tråkigt för det gör dom svårsålda i affären vilket så klart minskar intresset för affärerna att ta in dom i sortimentet.

    Så håller med om att den är riktigt snygg
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      #3
      Den var supersnygg .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Marten64

        • July 2012
        • 1020

        #4
        Roligt att ni också gillar den.

        /Johan
        / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          #5
          Mycket vacker! Kan man ana Boesmani och Trifasciata eller kanske Affinis?
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Marten64

            • July 2012
            • 1020

            #6
            Jag tror också på Boesemani sedan blir det svårare, men det kan även vara Splendida, man kan ana lite prickar på stjärtfenan.

            /Johan
            / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

            Kommentar

            Arbetssätt...