Killis + palettciklider = sant?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bagheera
    • November 2012
    • 41

    Killis + palettciklider = sant?

    Jag har ett gäng killis fiskar i mitt 250 liters kar idag. Efter stor en stor renovering så tänkte jag införskaffa palettciklider. Som tidigare inlägg här så finns det väldigt lite kunskap ute på djurkedjorna om Killifiskar. Därför frågar jag er experter! 😃

    tänkte mig kanske 6 ciklider till att börja med för att se hur dem trivs.

    ja, nej, kanske?
  • copella
    • January 2008
    • 238

    #2
    Hej! för att kunna hjälpa dig ör vi veta vilken typ av killis du har och vad du har för planer med killisarna tex odling.
    Killisar finns från ca 2cm upp till cm 25 cm så det är en "djungel" där ute

    Med vänlig hälsning
    R

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Det räcker med ett par paletter, om du inte vill ha krig i karet...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #4
        Kloka ord från både copella o Ansjo
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • blaze1337
          • July 2014
          • 646

          #5
          har 0 kunskap om killis men , vet att paletter är väldigt aggressiva av sig , dem jag haft iaf och många killis är rätt små så försiktig så du ej förstör dina killis pga paletter , dem är revirhävdande och attackerar typ allt under lek. Hade personligen undvikt paletter i mina kar :P

          Kommentar

          • bagheera
            • November 2012
            • 41

            #6
            Jag drar iväg imorgon till akvarielagret och ser vad jag får med mig. Är lite sugen på att köpa ett stim av någon sort. Har spanat på sorgmanteltetror ett tag nu men Palettciklid är det jag vill ha.

            Hoppas mina f gardneri tillåter sällskapet i karet. Dem har käkat upp alla försök till att ha räkor i samtidigt...

            Kommentar

            • copella
              • January 2008
              • 238

              #7
              Hej igen!
              Dina f Gardneri kommer, om dom inte gillar sällskapet att försöka hitta en ny pöl (akvarium) så kolla över alla glipor i akvariet.

              Lycka till
              C

              Kommentar

              • bagheera
                • November 2012
                • 41

                #8
                Dem som är kvar verkar inte ha den instinkten. För ett par veckor sen hade jag tre fyra stycken som tyckte att det va dags att byta kar. På tre dagar hoppade fem stycken. Inga har hoppat varken innan eller efter det. Har haft dem i tre år utan täckglas.

                Kommentar

                • bagheera
                  • November 2012
                  • 41

                  #9
                  Kan hälsa att det gick fint med palettcikliderna. Lite snabbt bråk om gömstället jag precis byggt men annars så inga problem.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...