Vad händer med kampfisken?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mmaannddaa
    • September 2014
    • 17

    Vad händer med kampfisken?

    Jag har 4 molly, 3 platy och en kampfisk. Först hade vi bara tre molly och kampfisken och våran kampfisk simmade helt normalt och gömde sig ganska mycket. Men nu när vi har 4 molly, 3 platy har kampfisken börjat fälla ut sina gälar riktigt mycket och han börjar jaga mollysarna. Vad ska jag göra med den? Försöker han skada mollysarna eller varför gör han som han gör? För det ska väl inte vara så att den fäller ut gälarna jättemycket och även fenorna blir större? Hjälp tack!
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Hej.

    Jag skulle gissa på att han gömde sig för att mollysarna var på honom och nu har helt enkelt ruttnat. :P
    Mollys kan vara på och bita på fenorna på fiskar med stora fenor, kampisen har ruttnat på det och får han tag i dem så kan ha skada dem ordentligt.
    Jag skulle rekommendera dig att skaffa en egen liten burk åt honom att få bo i eller ta bort mollysarna.

    MVH//Patrik
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • mmaannddaa
      • September 2014
      • 17

      #3
      Tack så jättemycket!

      Kommentar

      • NiklasAronsson
        • August 2014
        • 3

        #4
        Jag håller med ovanstående. Det låter helt klart som att kampfisken har tröttna på att vara hackfisk... Och bestämt sig för att det här är hans revir. Tyvärr är det inte så mycket man kan göra. Kanske skaffa en hona till honom så att han får annat att tänka på Annars är det nog som sägs, ta bort honom eller välja bort några av de andra fiskarna. Ett annat alternativ är att skaffa ett större akvarium... då blir det mer utrymme för alla.. (utom för dig i din lägenhet ) =)
        // Petter Niklas
        100l Tank

        Kommentar

        Arbetssätt...