Betta hendra fråga.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • muffinlove
    • December 2013
    • 20

    Betta hendra fråga.

    jag kolla lite gran på några nya fiskar till ett av mina kar och hitta den här, och jag tycker den var så himla vacker. jag undra om någon vet var man kan få tag på sån här i swe? sen undra jag även om den är svår att få att leka?



    /muffin
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Det finns en himla massa riktigt snygga Betta-arter. Om just denna har förekommit i handeln I Sverige det vet jag inte - men under högsäsong så brukar fiskgrossisten Imazo (som säljer till de flesta affärer i Sverige) ta hem en del udda Bettor så det kan vara värt att hålla koll på vad dom har inne.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • muffinlove
      • December 2013
      • 20

      #3
      oki doki jag får ha ett öga öppet på det. jag såg på ett ume forum att någon hade den där.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Just nu har dom dessa Bettor inne - splendens, imbellis, unimaculata, rubra, channoides, strohi, falx, pi, dimidiata. Men det är ju som sagt inte direkt högsäsong för tillfället.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • muffinlove
          • December 2013
          • 20

          #5
          man tackar för svaret kjell, jag har lagt en order nu på rubra tycker den var väldigt fin. sen undra jag om man kan ha dom tillsammans med kill fisk jag har ett par men vet inte om dom kommer börja bråka med varandra.

          Kommentar

          Arbetssätt...