Dvärggurami

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Niklas_Karlsson
    • September 2013
    • 6

    Dvärggurami

    Jag har nyligen köpt två stycken dvärggurami.
    Undrar om det finns någon som är lite mer påläst och vet vilka olika sorter/färger det finns inom dvärggurami? Skulle vara roligt att veta =)
    Dom jag har är helgula.


    //Mvh Niklas
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Hej och välkommen till Zoopet.

    Det låter mer som helgula honungsguramier.
    Kan du lägga upp en bild så vi kan avgöra?
    Sålänge du inte är guldmedlem så måste du lägga upp den på en annan sida och länka. :P

    MVH//Patrik
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Om du scrollar ner här, så ser du bilder på några varianter. Den på stora bilden, som är blå/rödrandig, är vildformen.

      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Niklas_Karlsson
        • September 2013
        • 6

        #4
        Här är en bild på en av mina dvärggurami.Hoppas att länken funkar.

        Kommentar

        • Niklas_Karlsson
          • September 2013
          • 6

          #5
          Ursprungligen postat av Animaniac
          Om du scrollar ner här, så ser du bilder på några varianter. Den på stora bilden, som är blå/rödrandig, är vildformen.

          http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=237&SOK=1
          Har redan kikat på detta,skulle vilja ha en lista som beskriver namn på färg/sort mm =P

          Kommentar

          • pikachu

            • December 2007
            • 1189

            #6
            Det är honungs guramier.
            De i affären visste alltså inte vad de sålde. :P
            PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Har märkt att både den röda varianten av honungsgurami och den röda varianten av dvärggurami ibland säljs som rubingurami, lite förvirrande. Även om butiker inte alltid har koll på allt de säljer, så tycker man ju att de borde veta skillnaden på dvärggurami och honungsgurami
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Niklas_Karlsson
                • September 2013
                • 6

                #8
                Dom va precis nyinkomna så han hade inte hunnit skriva ut nåt =P

                Kommentar

                • Niklas_Karlsson
                  • September 2013
                  • 6

                  #9
                  Ursprungligen postat av Animaniac
                  Har märkt att både den röda varianten av honungsgurami och den röda varianten av dvärggurami ibland säljs som rubingurami, lite förvirrande. Även om butiker inte alltid har koll på allt de säljer, så tycker man ju att de borde veta skillnaden på dvärggurami och honungsgurami
                  Okey sånt kan ju vara bra att veta =P

                  Han är mer inriktad på på reptilen fatta jag det som =)

                  Själv är man inte så påläst när det gäller sällskaps fiskar,har haft mycke malawi för flera år sedan så dom kan man iaf =P

                  Kommentar

                  • Niklas_Karlsson
                    • September 2013
                    • 6

                    #10
                    Tack så mycke för era svar =)

                    Kommentar

                    • Anna M Hagelin
                      • December 2009
                      • 2

                      #11
                      Det är jätteroligt när andra delar med sig av sin kunskap så att man själv lär sig mer och mer =)
                      Finns det fler som har nåt att berätta får ni gärna göra det! =)
                      //Mvh Anna


                      Kommentar

                      • pikachu

                        • December 2007
                        • 1189

                        #12
                        Nja, dvärgguramier har jag aldrig sett som rubinguramis, däremot har jag sett läppguramier som rubinguramis.
                        PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          #13
                          Ursprungligen postat av pikachu
                          Nja, dvärgguramier har jag aldrig sett som rubinguramis, däremot har jag sett läppguramier som rubinguramis.
                          Finns det några odlingsformer av läppgurami? Jag har aldrig sett nå'n annan än vildformen. Däremot finns ju både röda dvärggurami, och röda honungsgurami, särskilt den sistnämnda är inte i närheten av skönheten hos en utfärgad honungsguramihane av vildformen. Ändå tycker jag att odlingsformerna verkar vanligare.

                          Köpte själv en hane och två honor av dvärggurami häromdagen, vildformen.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          Arbetssätt...