Slö Kampfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dr.Dork
    • December 2012
    • 263

    Slö Kampfisk

    Tjenare,

    Jag har en kampfisk här hemma (egentligen 2), som bor i ett 40L akvarium. Det är så att hanen de senaste veckorna har verkat extremt slö!

    Han ligger mest stilla bland växterna eller vid en sten eller så. Men det är det enda! När man matar så sticker han fram och tar mat, fast det ser ut som han tycker det är lite jobbigt.

    Sen han blev så slö, så har honan hackat på honom. Då flyttade jag honom till ett annat kar, på drygt 160L. Där är han nu med ett gäng Endlers. Han jagar yngel och ser fin ut. Fenorna har växt tillbaka nästan helt nu. Men han är fortfarande så trött! Ligger mest, och simmar helst inte så mycket i taget utan att vila...

    Vad kan det bero på?

    Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Hej.

    Då kampfisk-hanar ju har stora fenor så kan det bli väldigt jobbigt för dem tror jag om det är strömt i akvariet.
    Helst ska man nog inte ha någon pump, han kanske piggnar på sig om han får i sig lite mat.
    De brukar ju inte bli så gamla heller så han kanske börja hamna lite på ålderns höst dagar.

    MVH//Patrik
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • viktorbj
      • April 2013
      • 405

      #3
      kampfiskar villar vanligtvis på botten speciellt hanar eller honor som har långa fenor bara du inte märker några mer symtom

      Kommentar

      Arbetssätt...