Röd regnbågs fisk jagar min praktbotia

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erkiperki
    • July 2011
    • 173

    Röd regnbågs fisk jagar min praktbotia

    Hej, jag vet inte vad som har flugit i min röda regnbågsfisk den jagar min praktbotia hela tiden jag vet inte vad jag ska göra?

    tacksam för svar
    Mvh Erik
  • erkiperki
    • July 2011
    • 173

    #2
    Är det ingen som vet?
    Mvh Erik

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Har du bara en regnbågsfisk? Stimfiskar som hålls ensamma eller för få, kan bli jobbiga mot andra fiskar.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • erkiperki
        • July 2011
        • 173

        #4
        Han hade några polare innan men dom dig för några månader sedan ich jag har tänkt att börja om med allt i det skvariet så det har inte blivit att jag köpt fler. Varje gång jag kommit hem med nya fiskar har dom dött antingen zebrafiskar eller regnbågsfisk. Växterna vill inte växa, bladen blev gula och fick hål i sig. Jag skaffade växtnäring men det och använder det vid vattenbyte. Inga problem med alger. Det karet verkar vara dömt med någon förbannelse
        Mvh Erik

        Kommentar

        • viktorbj
          • April 2013
          • 405

          #5
          jag tror du starkt gör något fel har du testat nitrat nitrit ph kh och även järn. hur ofta gör du rent i akvariet? det hjälper inte att starta om akvariet i den här situationen utan du måste rätta till problemen nu

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Ensamma hanar av regnbågsfisk börjar jaga andra fiskar. De blir lite konstiga och aggressiva av ensamheten.
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            Arbetssätt...