Tempen på Regnbågsfisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    Tempen på Regnbågsfisk?

    Hej
    Igår satt jag och roade mig med att läsa igenom (skumma igenom) trådar om Regnbågsfisk, från dess start här på forumet 2003, 10 år. Det var riktigt intressant och man märkte av inläggen att det är en relativt ny akvariefisk. Kanske är det anledningen till att det skrevs mer åren 2003-2004?
    Många av namnen (signaturerna) under denna tioårs period kände jag inte igen men flera av dem hänger kvar ännu. Har ni kvar era regnbågsfisk och den passion jag kunde läsa om ?
    Själv har jag sedan ett år, ett mindre kar med bl.a. Werners och Praecox samt ett 720 l med endast Melanotaenia (sju sorter) och Incsus. Personligen är jag mest road av de större sorterna som jag fullkomligen älskar.

    Är det fler med regnbågar?

    Hur är tempen på regnbågsfisken?

    //Johan
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Olika regnbågsfiskar har väl lite olika temperaturkrav.

    Jag har själv i regel alltid haft ett akvarium med regnbågar (har ett nu). Den stora nackdelen med dom som gör att de inte slår igenom helt är ju att de flesta arterna färgar ut sent och att de därför nästan aldrig är utfärgade i affärerna och då väljer kunderna andra fiskar istället.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Marten64

      • July 2012
      • 1020

      #3
      Delresultat 1

      Antal visningar. 63
      Antal svar. 1 (Kjell)
      Tid på nätet (Tim). 11
      ------------------------------------------------
      Temperatur - 10


      Skämt åsido, det är sant Kjell det kan vara en av anledningarna, men det är tuff konkurrens.
      Jag är i och för sig inte ute efter att framhäva någon (fisk) grupp endast få koll på eventuella
      medlemmar att ha som bollplank.

      // Johan
      / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

      Kommentar

      • Mariech
        • November 2013
        • 15

        #4
        Jag har oxå konstaterat att tempen på regnbågar är svalt här men det kanske kan ändra sej om intresse finns.

        Kommentar

        Arbetssätt...