Månskensgurami med svart band?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Månskensgurami med svart band?

    Jag har fyra månskensgurami (och fyra mosaikgurami), och nu har jag sett att en av månskensguramina har vad som ser ut att vara en väldigt blek version av mosaikguramins mönster. Den har ett svagt svart band på sidan, och man kan även ana ett svagt fläckmönster. De andra tre ser mer omönstrade ut, förutom i vissa vinklar, då man kan ana ett svagt "ormskinnsmönster" eller vad man ska säga.

    Kan månskensgurami få svarta band?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Om jag inte minns fel så är månskensguramin och mosaikguramin rätt nära släkt, utöver att de båda hör till trichogaster-släktet.
    Så det kan nog inte vara omöjligt att månskenen kan få svarta band.
    Nu kommer jag inte ihåg vart jag har hört eller läst det här, det var väldigt många år sedan och minnet av det är väldigt svagt.
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Ok, jag har alltid fattat det som att månskensguramin är mer eller mindre omönstrad. Den här månskensguramin påminner i färgen lite om en mycket blek mosaikguramihona.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Erik Åhlander
        • January 2006
        • 1881

        #4
        Månskensguramin är ju normalt omönstrad eller svagt tigrerad/marmorerad. Teckningen du beskriver låter ju lite skum! Ingen bild?

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Kan ju försöka fixa en.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          Arbetssätt...