Labbkampfiskar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • viktorbj
    • April 2013
    • 405

    Labbkampfiskar!

    Hej! är det någon som vet något om labbkampfiskar? Hur dom sköter dem tillexempel. den ända information jag kan hitta
    är att dom har extrem bra vattenkvalite och kvalitets foder hela tiden och att dom lever i 10 år cirka
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Vad är en labbkampfisk? Kampfisk uppfödd som försöksdjur?
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Han menar kanske de där med förstorade bröstfenor (som väl kan liknas vid labbar), som brukar kallas dumbo.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Merza
        • March 2009
        • 57

        #4
        Fullt möjligt. Jag blev så nyfiken så jag googlade. Det enda på labbkampfisk jag kunde finna var två länkar till zoopet (det här inlägget) samt den här hemsidan som har texten labbkampfisk http://www.bettasverige.n.nu/inredning

        Kommentar

        • viktorbj
          • April 2013
          • 405

          #5
          Nej jag menade kampfisk som är uppföda på labberatorium ursäkta om jag uttryckte mej dåligt.

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Jag tror inte kampfiskar är särskilt vanliga som försöksdjur, kan inte påminna mig jag nånsin hört talas om några sådana. Om det finns, så torde de inte vara till salu - det är mycket hårt reglerat i lag vad man får göra med försöksdjur, och att sälja ett till en person i allmänheten innebär mycket pappersarbete. Kan du ändå hitta en du får köpa, blir den nog rätt dyr.
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • viktorbj
              • April 2013
              • 405

              #7
              Jag ville inte köpa en kampfisk som används på laberatorrium utan jag ville veta hur dom hade tillexempel vattenvärdena exakt. jag vet iallafall att kampfiskar har används till försökdjur men jag vet inte varför.

              Kommentar

              • åheim
                • April 2006
                • 13130

                #8
                Ursprungligen postat av viktorbj
                Hej! är det någon som vet något om labbkampfiskar? Hur dom sköter dem tillexempel. den ända information jag kan hitta
                är att dom har extrem bra vattenkvalite och kvalitets foder hela tiden och att dom lever i 10 år cirka
                Hur länge de lever beror väl på vilka tester de utsätts för. Om du vill få kunskap om hur du bäst håller en kampfisk så tror jag inte du ska söka den inom forskningen där de utför djurförsök.
                Viva Leo Buscaglia

                Kommentar

                Arbetssätt...