Tänkte skaffa Regnbågsfiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    #16
    Hej roligt att höra ifrån dig, jag hade ursprungligen fem st röda tre hanar och två honor
    tyvärr dog en hona tidigt, så de har varit fyra en längre tid. Mina Glossolepis färgar ut
    Som mest på eftermiddagen då är de knallröda. Dessa trivs bra med mina Affinis och
    där sker nog en eller annan korsparning kanske för att det endast är en röd hona men
    de trivs. Under den senaste månaden har en fisk brutit nacken mot täckglaset och en
    annan lyckades hoppa ut ur trekanten där jag matar, dessa hål brukar jag täcka men glömt
    denna dag, så den låg torr på golvet när jag kom hem. De är som sagt aktiva så täck
    akvariet ordentligt.

    Hälsningar Johan
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

    Kommentar

    • Peter79
      • April 2012
      • 311

      #17
      Oj oj, vilken dramatik, tänkte att d var mer en fågel grej att bryta nacken mot glaset, vilken osis..
      Jag har ett Juwel Rio så det är tänkt ändå fram till då man ska fixa med någon.
      Vad matar du regnbågarna med? Jag tänkte köra frysfoder till vardags och granulat när foderautomaten får jobba.
      Matar du varje dag?

      //Peter

      Kommentar

      • Marten64

        • July 2012
        • 1020

        #18
        Jag matar i stort sett endast med fryst foder en till två ggr dagligen, ibland för de levande mygglarver som jag fångat själv. De gillar även Ansistrusarnas algtabletter.
        / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

        Kommentar

        • Scrogge
          • November 2012
          • 40

          #19
          Ja jag matar detsamma fryst foder och äter även recept räkmix och algtabletterna även flingfoder också äter mesta iallafall.
          Skulle vara häftigt att ha många i stim men tanke dom kan bli stora häftiga fiskar .

          Kommentar

          • laasesku
            • October 2002
            • 660

            #20
            Jag vet inte om jag håller med om att de inte är aggressiva. Har en hane som växt sig större än de andra och jagar honorna rejält. En av dem dog och han är ganska misstänk om man säger så

            Kommentar

            • Peter79
              • April 2012
              • 311

              #21
              Ja, stim är häftiga, ska börja med 4-5 röda förhoppningsvis imorn. Sen är frågan när veckorna går och det blir dags för fler och fler om d blir bara röda eller fler färger...

              //Peter

              Kommentar

              • Peter79
                • April 2012
                • 311

                #22
                5 st röda har flyttat in nu, 2 hanar o 3 honor. Livliga och fina att se på, är väll ca 6-7 cm nu.

                //Peter

                Kommentar

                Arbetssätt...