kampfiskens gälar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • svea
    • February 2005
    • 2476

    kampfiskens gälar

    Jag ha en tjusig kampfiskhane. Han är väldigt pigg och vacker. Han har byggt skumbo flera gånger sista tiden.
    Men de verkar inte hålla ihop, utan flyter iväg under natten. Är det en träningssak, eller varför blir det så?
    Det är nästan ingen rörelse alls i akvariet, och i hörnan han valt står det helt still. Där finns lite växter, i dag satt jag ner fler som kanske kan hjälpa honom.

    En annan sak jag undrar över: han spänner inte ut gälarna sådär som alla mina andra kampfiskar gjort.
    De har aldrig haft honor (med undantag av en) men alla har gjort så ändå. Hur kommer det sej att han inte gör det?

    Mina bilder
    Min zoon
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Hej..

    Angående skumboet vet jag inte..
    När det gäller att spänna ut gälarna så är det kampfiskens sätt att hota andra, visa att den är stor och stark
    Många ciklider gör ju likadant, både ciklid och labyrintfisk släkterna hur till abborrartade fiskar..
    de är alltså rätt nära släkt..

    MVH// Patrik
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • svea
      • February 2005
      • 2476

      #3
      Ja, de ser verkliken stöddiga ut! Mycket imponerande för en sån liten fisk.
      Men är han för ung ännu, min nuvarande kampfisk? Gör det sådär när de är fullvuxna och könsmogna?
      Han ser fullvuxen ut, jag vet inte hur gammal han är.
      Senast redigerad av svea; 24 November 2012, 16:57.

      Mina bilder
      Min zoon

      Kommentar

      • pikachu

        • December 2007
        • 1189

        #4
        Troligen inte som helst fel på honom eller hur man ska säga, kanske inte känner att han behöver hota andra..
        Kampfisken är rättså personlig när det kommer till aggresiveteten, vissa ger sigpå och slaktar typ alla fiskar som de hamnar med medan andra aldrig ens skulle komma på tanken att försöka skada någon fisk förutom möjligen under leken..
        PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

        Kommentar

        • svea
          • February 2005
          • 2476

          #5
          Tack för svar. Visst är dom stora personligheter!
          Han verkar väldigt livlig. Och i butiken sa de att han är "bråkig". I akvariet finns några kolglödstetror men han verkar inte bry sej om dem.
          Han bryr sej väl bara inte om att imponera! Jag får se hur det går om/när jag ger honom en tjej!
          I morse var boet borta och nu har han redan börjat på ett nytt. Tränar!

          Mina bilder
          Min zoon

          Kommentar

          Arbetssätt...