Iriatherina Werneri

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    Iriatherina Werneri

    Jag har för några dagar sedan införskaffat mig ett gäng, sex stycken Werners regnbågsfisk, dessa har jag tillsammans med neontetror, rödmunstetror och dvärggurami i ett 120 liters akvarium. De håller mest till över pumpen och jag undrar varför? Ogillar de strömt vatten? Jag tycker för övrigt att de är mycket vackra, dessa älvliknande fiskar.
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    #2
    Om inte dina dvärgguramis klagar över för stark ström så är det ingen fara för wernerierna, guramierna är känsligare
    Det kan inte vara så att det är guramierna som är lite kaxiga mot dom? Jag minns när jag hade dvärggurami att dom kunde bli ganska revirhävdande.

    Kommentar

    • lillfrasse
      • February 2002
      • 2228

      #3
      De är lite fega av sig det kommer med tiden. Har man mycket växter ser man dem bara vid matning.
      Simma lungt..
      Lillfrasse..

      Kommentar

      • Marten64

        • July 2012
        • 1020

        #4
        Ok tack för svar, det där med mina gurami låter ju riktigt, jag tror inte de uppfattar det för strömt, jag får hålla koll på dem och hoppas på att de tuffar till sig med tiden.
        Hälsningar Johan
        / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

        Kommentar

        • chricka
          • February 2009
          • 198

          #5
          Hej har oxå haft sånna hade dem ihopp med galaxy rasbora i en 60cm kub om jag kommer ihåg rätt hade jag 20 st av varje och dom simmade och spände ut fenorna i hela akvariet . Tror dom trivs i ett större antal och tillsammans med andra små arter .

          Kommentar

          • Marten64

            • July 2012
            • 1020

            #6
            Tack för svar, jag är nog inne på att köpa några till så att de blir ca 10-12 stycken, då lär det ju åtminstone bli lite trångt över pumpen. Akvariet genomgår en långsam genarationsväxling mot mer småvuxna invånare.
            / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

            Kommentar

            • Marten64

              • July 2012
              • 1020

              #7
              En avslutande uppdatering, fiskarna har nu tuffat till sig och simmar runt i hela akvariet, de är nu åtta st men jag har tänkt mig ytterligare 2-4 st. om jag kan hitta honor de är inte lika enkla att få tag på, vet ej om det beror på att de inte är lika spektakulära och riskerar att bli kvar i zooaffären.
              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

              Kommentar

              Arbetssätt...