Lagom cirkulation till Betta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Paracheirodon axelrodi
    • September 2009
    • 85

    Lagom cirkulation till Betta?

    Barnen har länge velat ha kampfisk och nu har vi gjort slag i saken. Frågan är nu har jag lagom cirkulation i burken? Jag va tvungen att köra utan ändknappen på strilröret och satte en bit filtermatta mellan strilrör och framruta för att det inte skulle storma på ytan. Han ville inte gå upp till ytan innan den modden men nu är det inga problem. http://www.youtube.com/watch?v=dxGl6...ature=youtu.be
  • stefanr72
    • November 2010
    • 1022

    #2
    För stark cirkulation!..

    Kommentar

    • Paracheirodon axelrodi
      • September 2009
      • 85

      #3
      Ok hoppas på att filtret kläggar igen lite då, det är ju iaf inte så strömt att han inte klarar av att ta luft. Eller är det akut storm?

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        #4
        Lagom cirkulation till Betta?

        Om inte storm direkt, så kanske mera styv kuling. Tänker nog inte att han inte överlever det hela utan att han inte kommer att trivas så bra. Du kan inte rikta stormen längs kortsidan eller ta någon rot som stoppar upp karusellen mera?
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Paracheirodon axelrodi
          • September 2009
          • 85

          #5
          Funderat på det såklart, skulle det funka att sätta en bit filtermatta innan strilröret för att dämpa trycket eller belastar man pumpen onödigt?

          Edit! slog mig att tar jag bort filterbiten mellan röret och frontglaset så går ju vattnet rakt ut mot glaset mestadels istället borde bli behagligare men fortfarande inget som hindrar pumpen mer än ordinarie filter
          Senast redigerad av Paracheirodon axelrodi; 25 October 2012, 12:06.

          Kommentar

          • BengtO
            • May 2005
            • 216

            #6
            Har aldrig nån som helst cirkulation hos mina bettor. Funkar utmärkt.

            Kommentar

            Arbetssätt...