Små och stora regnbågar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    Små och stora regnbågar

    Hej
    I min ungdom hade jag akvarium, nu har tiden gått och jag har tre döttrar och av en slump blev det så att vi kom över ett akvarie och jag tänkte att det kunde vara roligt för flickorna. Vi köpte lite tetror och ett par Palettciklider dessa började ganska snart leka och fick ungar, dessa vackra fiskar förvandlades till monster och helt enligt deras natur började de stressa och jaga akvariets övriga invånare. Detta var ganska smärtsamt att dagligen beskåda så det fick bli ett till akvarie, ibland fungerade det nya akvariumet som yngel akvarie eller som ett mamma pappa barn akvarie eller som ett hem för de mobbade. Akvarieintresset ökade hela tiden för mig, döttrarna tycker att det är fint och på den nivån är och var det, själv drömde jag om ett till och större akvarium det blev ett 375 liters akvarie. Nu tog jag god tid på mig, jag läste om olika sorters fisk och fastnade för regnbågsfisk ett beslut som jag är mycket nöjd med. Fiskarna är vackra, livfulla och framför allt "vänliga" mot varandra, vilket i och för sig stimfisk naturligt är. Jag har fastnat för stora regnbågsfiskar och har Tebera, Boseman, Röd, Kutubu och Parkinsonsregnbåge. Det råder harmoni i akvariet men jag funderar på hur de mindre regnbågarna (4-6 cm) skulle fungera i detta sällskap? Skulle de kunna hävda sig i detta glupska sällskap. Jag vill ha råd och tips av er med erfarenhet av detta.
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.
  • Joakim Lundgren
    • August 2006
    • 631

    #2
    Jag har haft fullvuxna boesmani och glossolepis tillsammans små juveniler av nämnda arter samt mindre gobys. Det funkade utan problem.
    AKA: Lizardking

    Kommentar

    • Marten64

      • July 2012
      • 1020

      #3
      Ok, tack så mycket då vet jag att det är ett fungerande alternativ.
      / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

      Kommentar

      Arbetssätt...