Kampfisk med andra arter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LillaRosa
    • April 2012
    • 18

    Kampfisk med andra arter?

    Hej där!
    Har äntligen efter många om och men fått harmoni i mitt 375-literskar, efter nyuppstart, vitapricksjuka osv.
    Nu har jag varit barmhärtig och tagit över en skål från en granne med en kampfiskhane och två honor då deras katt inte lämnade dem ifred... Jag är personligen emot skålar utan pump men tyckte det va synd att spola ner friska djur så skålen flyttade hem till mig. Det var jättefint de två första veckorna och jag bytte vatten ofta. Men nu märker jag att hanen inte mår bra, hans vackra fenor har börjat dela sig.

    Så nu undrar jag, kan jag släppa ner dom i det stora karet? Vet att kampfiskar är aggressiva men det är bara stora fiskar däri och ytan är ju ganska stor? (Har scalarer, stora slöjstjärtar, två diskus,blågurami och malar) I artbeskrivningen står det bara att kampisarna är fenbitare på småfisk och att det mer är revirbett än matbett?

    Behöver råd!
  • DP98
    • May 2012
    • 21

    #2
    Min Kampfisk fick delade fenor när den var med andra fiskar och nu i eget ( utan pump osv ) har fenorna blivit fina igen Den åt även lite på andra fiskar tex min Gurami. Vet inte hur det går dock med de stora fiskar du har , då mina var/är små :P
    //Danne ;D

    Kommentar

    • DP98
      • May 2012
      • 21

      #3
      Kampfisken kan nog inte äta dina stora fiskar , men om den vågar kanske den biter lite på dem ( fenor typ )
      //Danne ;D

      Kommentar

      • ecco
        • November 2010
        • 500

        #4
        Låt hanen gå kvar i skålen tills du fixat ett bättre kar åt han.
        Honorna kan du släppa ner i stora karet.
        Är nämligen inte bara hanar som biter fenor.
        Honorna kan göra det om hanen är för påflugen.
        Sambons blogg om våra akvarium.
        http://mizan3.bloggsida.se/
        Senast uppdaterad bloggen avslutad pga problem med sidan

        Kommentar

        Arbetssätt...