Fundulopanchax sjoestedti, funderingar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • trilobite
    • December 2005
    • 60

    #31
    Karet är väl i ordning, ett fint par sjoestedti från killiutställningen på Söders akvarieaffär får vandra i ett sydamerikakar, så kan det gå. De är inte alls aggressiva utan beter sig som vilka sällskapsfiskar som helst. Går tillsammans med ett stim rödmunstetror, två par kakaduaciklider, double red, Corydras sterbai, samt ett par ancistrus. Äppelsnäckor, sandsnäckor och posthornsnäckor kompletterar algpatrullen. Skall prova att ha i ett par sjoestedti till, vet inte hur de reagerar på artfränder, har inte hittat info om det heller. Eg. skulle jag vilja ha tre par. Honan fick glosöga precis :-( går i medicinkar med aquafuran och lite salt, hoppas på det bästa.
    Senast redigerad av trilobite; 08 July 2012, 22:17.
    Uppsala Akvarieförening
    Finns också på Facebook

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #32
      Att föra in ett nytt par till befintligt par tror jag kan sluta mindre lyckligt. Bättre i så fall att samtidigt lägga dem i samma burk. Och hålla koll så inget olyckligt händer. Men jag avråder mot fler par när det gäller så stora fiskar som sjoestedtin. Honans problem kan bero på hannens intresse förresten.

      Skickat från min GT-S5660 via Tapatalk 2
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • trilobite
        • December 2005
        • 60

        #33
        Det är på 360 liter, jag tycker fiskarna inte borde se varandra hela tiden, men man kan ju prova och annars flytta ena paret till ett annat kar. När det gäller lekbeteende tycker jag hanen verkar rätt så ointresserad, har hört att han skall vara jättepå men det är han inte.

        Hoppskydd


        Helbild karet (sjoestedti uppe till höger)


        Hannen (lite rödstick i bilden tyvärr)
        Uppsala Akvarieförening
        Finns också på Facebook

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #34
          Tjusig fisk
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • trilobite
            • December 2005
            • 60

            #35
            Honan dog inatt, så gick det med de planerna, typiskt.
            Uppsala Akvarieförening
            Finns också på Facebook

            Kommentar

            Arbetssätt...