Agressivt värre!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #16
    Hur stort är akvariet? 150 cm långt och 50 cm högt, 375 liter då, skulle jag gissa. Då funkar det med scalarerna, men om det är jättegurami du har så blir de alldeles för stora, enligt zoopets artbeskrivning lämpar de sig för stora utställningsakvarier som vuxna. Och jag tror de kommer att äta upp de där småfiskarna, som du inte vet vad det är. Och har du även discus i, så är nog inte en jättegurami ett så lämpligt sällskap.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • LillaRosa
      • April 2012
      • 18

      #17
      Nu kom jag på vad dom små heter - Tigerbarber. Vill tacka dig för din hjälp, kommer inte att behålla jättegurmanina alls. När jag köpte dom för ett par månader sedan så var det bara för att jag ville ha stora fiskar med ljus färg och föll för dom när jag såg dom. Men vad jag är mest mån om är lugn och ro i båda mina kar (har ett litet också med platys, guppys och mollys) så att alla fiskar mår bra. De får åka till affären i veckan, har tur som kan byta fiskar där om man har problem med någon fisk

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #18
        ja har sån affär här i jkpg med. djurmagazinet. jag hobbyjobbar lite där tillomed. hos dom är det sällan problem att lämna in fisk eller byta.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #19
          Ok, då ska jag vara lite tråkig igen Tigerbarber är inget bra sällskap till scalarer, eftersom de gärna biter på fenorna på fiskar som har långa fenor, särskilt om man har få, färre än 20 eller så. Brukar också handla där, på Trop
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #20
            håller med ani här. tigerbarber är inte toppen med scalarer. de är dessutom en stimfisk som man bör ha minst 10 av

            Kommentar

            • LillaRosa
              • April 2012
              • 18

              #21
              Haha där ser man vilken nybörjare man är... Men jag kanske har tur - har 10 st tigerbarber och dom gick inte på den ensamma jättescalaren jag hade långt innan de två nya jag köpte idag, så jag håller tummarna att dom låter bli dom också
              Ja Trop är en jättetrevlig affär, superfräsch och seriös jämfört med många zoobutiker. När jag startade mitt lilla akvarium innan jag fick det stora så handlade jag i zooaffärerna i Gamlestan och Angered, men många fiskar levde bara ett kort tag och inga förökade sig. När jag började handla småfisk på Trop så tog det inte ens 3 veckor innan hela karet var fullt med guppybäbisar och de flesta lever friska fullvuxna kvar idag med sina föräldrar

              Kommentar

              Arbetssätt...