Hur ska ett avelsakvarium till kampfiskar se ut?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Papegoj Moi
    • March 2011
    • 171

    Hur ska ett avelsakvarium till kampfiskar se ut?

    Japp. Mina kampfiskhonor har rom så tänkte försöka avla på dem. Har en hane som byggt ett skumbo för ca 3 dagar sen men nu så är det akvariumet ut tömt. Så min fråga är:
    Hur ska ett avelsakvarium se ut?


    Tacksam för alla svar, Mvh Wilma
  • Plakat
    • January 2012
    • 19

    #2
    Gå in på min zoon, www.zoonen.com , sen sök på mitt namn heter plakat där med, sen gå in i mitt allbum som heter bettor, har en bild där hur mitt svenskar ser ut, kan inte ladda upp den här nu är inne i mobilen,

    Läser du min artikel så kan du se vad jag har i också

    Kommentar

    • Papegoj Moi
      • March 2011
      • 171

      #3
      Tack mycket bra information
      Men hur mår fiskarna av att vara i en pet-flaska, och varför har man dem där?
      Vet inte om jag ska ha det eller inte.

      Kommentar

      • Plakat
        • January 2012
        • 19

        #4
        Pet flaskan har jag bara i odlingskaret, det är för att hanen ska se honan när han bygger skumboet, sedan när han byggt ett stort skumbo så släpper du ut honan, han blir mer attraherad eller vad man ska säga och bygger skumboet när han ser honan

        det är bara tillfälligt du har henne där så det är inga problem

        Kommentar

        • Majki01
          • May 2010
          • 769

          #5
          Ursprungligen postat av Papegoj Moi
          Japp. Mina kampfiskhonor har rom så tänkte försöka avla på dem. Har en hane som byggt ett skumbo för ca 3 dagar sen men nu så är det akvariumet ut tömt. Så min fråga är:
          Hur ska ett avelsakvarium se ut?


          Tacksam för alla svar, Mvh Wilma
          Hur vet du att dom har rom?

          Jag hade "akvarie i akvarie"

          Delade halva karet med en tunn plexi skiva honan på en sida hanen på den andra, så va det några dagar tills hanen byggt ett fint bo, kan ta ett tag för en ung oerfaren hane, efter ett tag drog jag upp plexi skivan, så började allt

          Jag har inget botten material just för att hanen ska kunna se när äggen trillar ur boet, ingen rörande yta. Samt lite flyttväxter.


          När karet är delat så har jag på hanen s sida bara flyttväxter, men på honans sida mycket gömställe, så att när jag drar upp plexin kan honan när den är trött gömma sig. Annars kommer hanen stressa ihjäl honan..


          Ursäkta stavfel telefonen ändrar ord.


          Sent from my iPhone using Tapatalk

          Kommentar

          Arbetssätt...