Hur stort är kampfiskintresset

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Plakat
    • January 2012
    • 19

    Hur stort är kampfiskintresset

    Hejsan!

    jag undrar hur stort kampfiskintresse här, hur många det är som
    håller på med kampfiskar eller som är intresserade

    vilka fenvarianter tycker ni om, vilka färger?

    vilken är eran drömbetta?

    kanske svår att få tag på här i sverige men går nog att fixa från utlandet
  • rasermusen
    • October 2011
    • 258

    #2
    Jag har 2st crowntail (honor)
    Helst skulle jag vilja ha en dumbo ear hane

    Edit: kom på att det var en vildform och en crowntail jag hade.
    /Rasmus

    Kommentar

    • auxios
      • December 2011
      • 38

      #3
      jag har en halfmoon (blå röd) hane och 2 honor till honom. sen en svart crowntail hane som har lite ljusblått i sig.

      Kommentar

      • Plakat
        • January 2012
        • 19

        #4
        En dumboear Hane skulle du nog kunna beställa från akvarieteknik men de kostar ju rejält och du vet inte vad för kvalitet du får.

        finns det ett stort intresse för HM's och HM plakats här? med lite ovanliga färger som dragons metallic coppar BF osv ..

        Kommentar

        • rasermusen
          • October 2011
          • 258

          #5
          Jo, det vet jag

          Har dock inte plats för någon hane.. Kanske en betta imbellis då dom är fredligare :P
          /Rasmus

          Kommentar

          • rasermusen
            • October 2011
            • 258

            #6
            Alltså betta spendlens är ju lite aggresiva.. vet inte om dom skulle passa med fjärilsfiskar, dvärgklogrodor och endler/guppy?
            /Rasmus

            Kommentar

            • DjHypnoz
              • March 2004
              • 162

              #7
              Titta gärna in på www.kampfisk.se Sveriges största kamfiskforum, för att få bättre svar på era frågor
              För er som är intresserade eller nyfikna på Kampfiskar, besök gärna www.kampfisk.se Sveriges största kampfiskforum! © 2012

              Kommentar

              • Plakat
                • January 2012
                • 19

                #8
                Kolla gjärna min zoon om ni är intresserade av kampfiskar, kommer sälja en hel del heter plakat där mer

                Kommentar

                • kolsyran
                  • January 2012
                  • 7

                  #9
                  jag har 4 kampfiskar 1hane crowntail röd lila blå 1crowntail hona helt lila ljus vacker aldrig sett en sån hona och jag e säker ja att det e en hona hon har rom nu och den vita pricken syns ordentligt och så har jag två veiltail honor en beige på kroppen med il röda feonor och sjärt en mörkare med röd blå sjärt alla är snälla mot varann. honor mot honor och vice versa!! men som sagt alla är dom olika hade en blåturkos hane innan han var stor som fan veiltail hane han var aggressiv mot alla och han dog av dropsy svällde upp som en ballong stackarn gick inte att rädda han!! men intresset e stort hos mig dom har verkligen personligheter och karaktär kampfiskar jag har mina nu i 200 l med gurami olika och 12 platy 2 grodor 2 malar 2 elefantfiskar 4 molly det går jättebra!!

                  Kommentar

                  • Plakat
                    • January 2012
                    • 19

                    #10
                    Hejsan alla betta älskare!

                    Brukar ni sitta och kolla på aquabid eller
                    andra hemsidor och se alla vackra kampfiskar och tänka: Önskar jag hade sån fin
                    kampfisk hemma!
                    eller, tänk om man kunde få tag på såna kampfiskar i Sverige
                    och slippa massa fraktkostnader om jag ska importera från utlandet!


                    har ni kommit rätt Jag kommer att hämta hem ca 30-40 kampfiskar
                    från hemlandet, om det finns många intresserade såklart!

                    Jag kommer att
                    hämta hem HM's och HMPK, ev DT eller CT. (fenvarianter)
                    jag kommer hämta hem
                    både hanar och honor, eftersom jag kommer sälja de i par.

                    Jag vet inte
                    exakt vilka färger jag kommer kunna ta hem ännu, men de kommer finnas Dragons, Salamander, fancy, marble, och massa fler färger!

                    Fiskarna kommer vara runt 3-4 månader gamla,
                    självklart är de av mycket bra kvalitet och de kommer vara mycket bra avelsdjur.


                    För mer info om pris
                    eller om färgönskan är det bara att PM:a mig
                    finns även på zoonen.com eller på kampfisk.se med samma användarnamn har även lagt upp lite bilder på fiskarna i zoonen och kampfisk, om ni hittar rätt tråd.
                    Mvh Affe

                    Kommentar

                    Arbetssätt...