Mina nya kampfiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Thaifighter
    • August 2006
    • 420

    #16
    Bilder på B. imbellis och B. splendens vildformer.

    B. imbellis hane


    B. splendens hane


    Thaifighter
    Alla mina fisk-video på Youtube!
    http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #17
      Tycker de påminner en del om min rödblå. Hur som helst så är de där på dina bilder mycket snyggare än alla framodlade, särskilt de olika med förstorade fenor.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Thaifighter
        • August 2006
        • 420

        #18
        Ursprungligen postat av Animaniac
        Tycker de påminner en del om min rödblå. Hur som helst så är de där på dina bilder mycket snyggare än alla framodlade, särskilt de olika med förstorade fenor.
        Ja håller med!
        Din rödblå hona har samma färg som vildformen, förutom lite förlängd analfena.

        Thaifighter
        Alla mina fisk-video på Youtube!
        http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #19
          Jag kan ändå inte påminna mig att jag sett en rödbrun hona med så mycket blått i fenorna.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • hampusr

            • December 2010
            • 134

            #20
            Kan nu berätta att min hanne har fått ännu djupare färg och börjat bygga skumbo. Honan har även hon mörknat rejält, är nästan lite svart på kroppen samt har kritvita vertikala streck längs hela kroppen. Känns som att gissningen på en hane och en hona stämmer... Riktigt snygga är de i alla fall.

            Kommentar

            • Kampgurami
              • October 2011
              • 22

              #21
              Då vill jag rekomendera att du har separata akvarium åt dom.
              Är dom i samma tank nu så har dom väl förmodligen lekt vid det här laget.
              Vill du ha små yngel så får du flytta på föräldrarna till varsit eget akvarium. Hon redan nu typ, om dom har lekt kommer hon äta upp äggen.
              Hanen flyttas när ynglen är frisimmande rukar ske 24-48 timmar efter att rommen kläckts.
              Vill du inte ha yngel och dom har hunnit leka så ta helt enkelt ort skumboet. Sen flytta antingen hona eller hane till egen tank.

              Kommentar

              • Thaifighter
                • August 2006
                • 420

                #22
                Ursprungligen postat av hampusr
                Kan nu berätta att min hanne har fått ännu djupare färg och börjat bygga skumbo. Honan har även hon mörknat rejält, är nästan lite svart på kroppen samt har kritvita vertikala streck längs hela kroppen. Känns som att gissningen på en hane och en hona stämmer... Riktigt snygga är de i alla fall.
                Då är det inte långt till lek!
                Honor speciellt viltfärgade har tydliga tvärgående ljusa ränder längs sidan av kroppen som tecken på att hon är mogen att para sej!
                När du ser att hannen inte längre är intresserad av honan att jagar henne våldsamt, och att hennes ljusa ränder har bytts ut mot längsgående ränder då har dom lekt!
                Kolla uppe i boet, rommen brukar läggas i en klump i mitten och är lite vitare än bubblorna.
                Ta då omedelbart bort honan och låt hanen vara kvar några dar tills ynglen börjar sprida ut sej från boet och han inte längre kan samla ihop dom.
                Sen gäller det minsta möjliga levande foder, infusorier som "Toffeldjur" passar bra som första mat under 1,5-2 veckor, sen tar ynglena nykläckt Artemia utan problem.
                I nödfall kan du använda Liquifry första tiden om du inte har annan föda, undvik torrfoder tills dom är ca 1,5 cm stora, risk annars att du förorenar vattnet och dödar ynglen.

                Thaifighter
                Alla mina fisk-video på Youtube!
                http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover

                Kommentar

                • DjHypnoz
                  • March 2004
                  • 162

                  #23
                  Väldigt fina kampfiskar ni har! Titta gärna in på www.kampfisk.se Sveriges största kamfiskforum! Vore kul att få med er som medlemmar.
                  För er som är intresserade eller nyfikna på Kampfiskar, besök gärna www.kampfisk.se Sveriges största kampfiskforum! © 2012

                  Kommentar

                  • kolsyran
                    • January 2012
                    • 7

                    #24
                    defenitivt honor

                    Kommentar

                    Arbetssätt...