Kampfiskyngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Minime
    • November 2010
    • 8

    Kampfiskyngel

    Upptäckte de tre små krabaterna igår. Lite oväntat när inget är gjort enligt boken sas, honan och hanen har gått tillsammans hela tiden tex. Trodde först att det kanske var några stackars dvärgrasboror som lyckats gömma sig i drygt ett halvår men så verkar icke vara fallet

    Men då är ju frågan vad jag gör nu för att dom ska klara sig så bra som möjligt?? Vill dom ha nån särskild mat? Inredning? Mamman och pappan har fått flytta idag, så nu är ynglen ensamma så när som på 4 st snäckor i ett 20liters nano. (Och jo, jag vet att 20 liter är lite litet för kampfiskar...)
  • Juwel150
    • November 2007
    • 36

    #2
    Nykläckt artemia, el skalade artemia ägg, det är däremot inte alla som tar det i början. Mycket växter vill dom ha, flytväxter och inget filter i början. Va noga med vattenbyten och håll koll på värdena, så har dom bra chanser att klara sig.

    Lycka till!

    Kommentar

    • Minime
      • November 2010
      • 8

      #3
      Tack för svaret!
      Aha, ska införskaffa såna då, nu har dom bara fått "torrfoder" sas, men dom verkar inte särskilt intresserade...

      Nyfiken fråga: Varför inget filter?

      Kommentar

      • Juwel150
        • November 2007
        • 36

        #4
        För att efterlikna deras narutliga miljö. kampfiskar lever i väldigt tätväxta områden och där står vattnet nästan still, honorna kan du sedan ha ett filter till, men hanarna får ju väldigt stora fenor och får lite svårt att simma med det, men får du tag i ett filter där man kan bestämma trycket så kan man även ha ett till hanarna.
        Gå in på Kampfisk.se där finns massa kunniga folk som kan hjälpa dig!

        Kommentar

        • VisualDarkness
          • February 2010
          • 7417

          #5
          Ursprungligen postat av Juwel150
          För att efterlikna deras narutliga miljö. kampfiskar lever i väldigt tätväxta områden och där står vattnet nästan still, honorna kan du sedan ha ett filter till, men hanarna får ju väldigt stora fenor och får lite svårt att simma med det, men får du tag i ett filter där man kan bestämma trycket så kan man även ha ett till hanarna.
          Gå in på Kampfisk.se där finns massa kunniga folk som kan hjälpa dig!
          Jag lovar att det går utmärkt även med ett svagt billifilter.
          180l Sällskap:
          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
          60l Asien:
          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

          Kommentar

          • Minime
            • November 2010
            • 8

            #6
            Tackar för svaren!

            De små lever fortfarande!
            Har filtret igång då det går att ställa ner ordentligt, och ynglen verkar inte besvärade av det. Fodrar med Liquifry, och nu kommer dom fram och äter direkt när jag droppar ner det.

            Kommentar

            Arbetssätt...