Dvärggurami

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Luddson
    • August 2011
    • 529

    Dvärggurami

    Hejhej, är lite intresserad av Dvärg gurami till mitt 90 liters kar.
    Någon som har erfarenhet av dessa fiskar?

    Jag var på akvarielagret i Stockholm och ville ta en titt på hur dom såg ut i verkligheten, men tyvärr så sa dom att dom inte tar in dom förtillfället pga dålig kvalite.
    Är det någon som vet var man kan få tag i dom?
  • Luddson
    • August 2011
    • 529

    #2
    bump!

    Kommentar

    • pikachu

      • December 2007
      • 1189

      #3
      Tjenare..

      Du kan enkelt ha en trio i det karet..
      Bra dvärgguramis är tyvärr svåra att hitta, dock så kan du alltid höra efter i en butik som heter Fridhems akvarier..

      Honungs guramis är också sjukt trevliga guramis och jag gillar dem faktiskt mer än dvärgarna..
      Honungs hanar kan bli 'dödligt' tjusiga när de ska leka, men i övrigt kan de ofta stoltsera med varkra förger..
      PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

      Kommentar

      • MrH
        • October 2010
        • 2825

        #4
        hade dvärgguramis och det är en väldigt fin fisk, dock så var dom sjukt känsliga för vattenkvalite. de räckte att ja bytte 2 liter för mycke vatten mot vad jag brukade byta så strök dom me :/ dom kan ju iofs ha varit sjuka också. hade dom bara 2 månader typ.


        honungsgurami däremot är en mycket trevlig fisk och verkar ganska tålig. har haft mina 3-4 månader och redan fått en kull yngel, dock så blev dom uppätna men ändå :P
        dom är väldigt fina när dom leker, riktigt härliga färger.

        så ja skulle råda dig å sattsa på honungarna ist =)
        MrH ---> 175L SA kub

        Kommentar

        • guramimmi
          • October 2011
          • 1

          #5
          Jag har ett dvärgguramipar och ett honungsguramipar sedan 1 månad tillbaka, båda sorterna är trevliga och fina fiskar! Dvärgguramihannen var lite otrevlig mot sin hona ett tag, jagade henne och så, men nu har han lugnat ner sig. Mina fiskar verkar inte speciellt känsliga, de har klarat delvattenbyten utan problem. Rekommenderar dessa fiskar starkt!

          Kommentar

          • källebacken
            • February 2006
            • 574

            #6
            Har två chokladguramis...fina och lite mindre än dv. guramis....dom bor i min kub och verkar trivas bra ihop med räkorna
            Annica

            Kommentar

            Arbetssätt...