Finns det crowntails och halfmoons i Svenska affärer?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • whokickass
    • July 2006
    • 32

    Finns det crowntails och halfmoons i Svenska affärer?

    Hejsan!
    Jag undrar om någon av er har sett halfmoon och crowntail bettas i Svenska affärer någon gång?
    Varje blogg jag läst om dessa verkar ägaren ha importerat direkt från Thailand.
    Jag bor nere i Malmö så här borde ju finnas lite att välja på tycker man, är dock ny
    i stan så hade uppskattat lite hjälp.
  • PatrikMalmo
    • July 2010
    • 1072

    #2
    Har sett enstaka i listorna hos grossister, men vanliga i butikerna är de verkligen inte. Vill du ha fatt i fina sådana rekommenderar jag att dra ned till Tyskland på någon av mässorna där Betta-fantasterna ställer ut. De kan ha mellan 50-100 småburkar på en mässa och tävlar med sina egna kampfiskar. Efter mässan säljs de, såvitt jag begripit. Har inte koll, men vill du veta bör det vara enkelt att ta kontakt med dem. Bor du dessutom i Malmö är det faktiskt inte särdeles långt ned, i många fall.
    Bara döda fiskar flyta medströms

    Kommentar

    • freddi36
      • December 2010
      • 2882

      #3
      jag har köpt och sett att det finns både fina crowntails och halfmoons på zoogiganten i lomma. jag har köpt en halfmoon där som var mörkblå med vita fenkanter.

      jag var där i söndags och handlade och då hade dom bland sina kampfiskar kanske 5-6 st halfmoons vad jag såg. dom finns längst ner på deras "kampfisk vägg".
      om dom inte har den färgen du vill ha så kan dom säkert ta hem, dom har riktigt bra service

      Kommentar

      • daniel_i_malmö
        • April 2002
        • 1103

        #4
        Akvarietjänst i Malmö hade crowntails tidigare i år. Har inte kollat deras betta närmare senaste gångerna jag varit där.
        Malmö Akvarieförening
        no hope, no harm, just another false alarm

        Kommentar

        • whokickass
          • July 2006
          • 32

          #5
          tack för alla svar! kvicka e ni med
          det får bli en tripp till Lomma tror jag bestämt då en kampfiskvägg lät otroligt lockande .
          *bockar och bugar*

          Kommentar

          • freddi36
            • December 2010
            • 2882

            #6
            nja vägg och vägg. det är kanske 10-15 småkar med en hane i vart. vet att det inte är det bästa sättet att hålla kampfiskar men i den butiken är det så´n rullning på fisken så dom är nog inte där så länge.

            sen har dom "vanliga" slöj kamphanar i deras vanliga kar också.

            Kommentar

            Arbetssätt...