Kampfisk med kopparbarb?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Malo
    • January 2011
    • 2

    Kampfisk med kopparbarb?

    Idag har jag köpt en kampfisk till vårt lilla akvarium (60 l). Sedan tidigare hade vi kopparbarber, 1 hane och 3 honor som har varit nöjda och snälla. Läste mig till att kopparbarben inte var fenbitare så det borde gå bra tänkte jag.

    Vad jag inte hade räknat med var att barbhanen och kampfisken inte skulle komma riktigt överens. Jag blir inte riktigt klok på vem som utmanar vem.Jag tror det är barben som vaktar sina honor från den röda faran, kampfisken.

    Tror ni det kommer lösa sig och båda "hittar sin plats" eller bör jag ta isär dem?
    Hade jag varit lite smart, hade jag ju inte köpt en röd kampfisk!
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Hej och välkommen till forumet här på zoopet..

    Om kamphanen är röd så bör du sära på dem då kopparbarben ser kampfisken som en rival och kommer bråka med kampfisken..
    Tillslut kommer förljande hända, antingen så ger kampfisken upp och kommer då kanske att bli ihjäl-jagad eller så kommer han att tröttna på barben och slå ihjäl denne..

    Har du fler frågor så är du välkommen att ställa dessa..
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • Malo
      • January 2011
      • 2

      #3
      Tack för att snabbt svar!

      Jag delar på dem. Vi har ett akvarium till med platy och neontetra. Barberna får flytta dit!

      Kommentar

      Arbetssätt...