Min kampfisk har byggt bo...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • alg_oa1
    • May 2007
    • 473

    Min kampfisk har byggt bo...

    Hejsan!

    Jag har precis skaffat kampfiskar och är lite grön eftersom jag aldrig har haft sådana.
    Upptäckte igår att hannen har byggt ett skumbo i ett hörn av akvariet.

    Min fråga är då om jag kan byta vatten i akvariet eller om boet förstörs då?

    Tack på förhand!
    "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    #2
    om boet är emot glaset på akvariet kommer det förstöras när du gör vattenbyte. om det är fritt i vattnet kanske du kan göra ett litet vattenbyte och sen hälla tillbaks vattnet mycket försiktigt.

    om du vill vara säker på att det inte förstörs så väntar du tills imorrgon och ser oim det är kvar då. kampfiskar bygger ofta många bon för att "träna" så det blir så bra som möjligt. om detta är det första boet så kommer han nog att förstöra det och sen bygga ett nytt. vänta och se om det förstörs och då kan du byta vatten.

    Kommentar

    • alg_oa1
      • May 2007
      • 473

      #3
      Tack för svaret

      Nu har det gått några dagar sedan firren byggde boet och det är fortfarande kvar...
      Men jag måste ju göra rent akvariet någon gång så nu får han bygga ett nytt, stackarn.
      "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

      Kommentar

      Arbetssätt...