vit kampfisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gullrumpan
    • June 2011
    • 10

    vit kampfisk?

    Någon som vet vart man kan få tag på dom vita kampfiskarna? Verkar vara ovanliga... Tycke dom är sååå fina!
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    #2
    vet inte var du bor så då blir det lite svårt. men om du frågar i butiken kan dom säkert ta hem om det är en bra akvarieaffär.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      De är ganska ovanliga som du säger, och det gäller även hos grossisterna. Kolla in lite utländska forum så kan du kanske stöta på något exemplar, och kolla även utländska nätauktioner som handlar med akvariedetaljer och djur.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • freddi36
        • December 2010
        • 2882

        #4
        jag såg en på zoogiganten i Lomma för nå´n vecka sedan, så visst finns dom.
        men jag håller med om att dom är ovanliga. en annan snygg färg som jag har haft turen att ha är svarta, riktigt läcker, och kanske lite skrämmande om det är en krown tail som den var

        Kommentar

        • Gullrumpan
          • June 2011
          • 10

          #5
          då ska jag kolla upp de! Tycker dom är grymt läckra!
          Vi hittade faktist en riktigt mörk blå, nästan svart. Han är så fin =)

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Kruxet med de svarta kamphannarna ska tydligen vara att få avkomma från dessa. Visst finns det vita till salu även i Sverige, men de som är helt vita har jag bara sett på utställningar i Tyskland.
            Efter dessa utställningar brukar fiskarna auktioneras ut, och de som är helvita eller helsvarta brukar gå för ganska höga summor runt 4-siffroga belopp!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • freddi36
              • December 2010
              • 2882

              #7
              oj, det var mycket. jag har alldrig sett någon helsvart förutom den så det var nog bara tur att jag råkade snubbla över den. det var inget planerat köp men en så´n chans fick man bara ta

              är det helt snövit du är ute efter så har jag inte sett någon. den i affären var vit men kanske något gul aktig på fenorna.

              Kommentar

              • JonteL
                • July 2010
                • 9

                #8
                "Betta" på Zoonen.com har några White Premium Half Moon yngel till salu snart !

                Dom är importerade från Thailand, och är av riktigt bra kvalité. Tror att hon kommer skicka om du bor långt bort från henne.

                Kommentar

                • tummen
                  • March 2005
                  • 5199

                  #9
                  ...jag har en vit hona med röda/blå fenor, har även yngel på tillväxt efter henne och en helröd hane.
                  Har även ett litet gäng yngel efter samma hane och två andra honor. Nu låter det som om jag har "jättemånga" yngel, men i själva verket är det ett 15-tal, samt kanske lika många till snart (?) för den vita honan och den röda hanen är riktigt lättlekta.... Får nog snart dela på dem så att jag inte får fler yngel. Nu börjar problemet bli att de äldsta/största ynglen (hanar?) börjar mopsa sig mot varandra, så nu idag skaffade jag godisboxar som får tjäna som singelakvarier för de 3 största... hur jag skall göra om alla blir hanar är ett senare problem....Tror inte min fru vill ha ett 30-tal godisboxar som dräller överallt....
                  Thomas "tummen" Wallén

                  Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                  Kommentar

                  • Decals
                    • January 2011
                    • 101

                    #10
                    Kampfiskar är riktigt fina! , synd bara att de har fått ett sådant rykte att man kan ha dem var som helst , även i ölburkar?
                    Man blev ganska ledsen när man såg kampfiskarna flämta på bottnen av en syltburk.

                    Var lite roligt att se ryssarna sälja vanliga IKEA vinglas och säga att de är exklusiva akvarium. , Vilken min de fick när jag sa att jag kom från sverige!

                    Kommentar

                    • tummen
                      • March 2005
                      • 5199

                      #11
                      Idag har mina fiskar fått nyfångat levandefoder! (mest Dafnier/Bosmider) Hoppas nu att ynglen jag har växer riktigt bra på detta!
                      Thomas "tummen" Wallén

                      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                      Kommentar

                      • hannaep
                        • July 2011
                        • 20

                        #12
                        Jag tycker Kampfiskar är de finaste fiskar som finns! Fasst jag har aldrig sätt de på riktigt... har bara sätt de på datan Men jag SKA ha Kampfiskar! och Vita sånna låter ju riktigt läckert!

                        Kommentar

                        • Halofan
                          • July 2011
                          • 30

                          #13
                          Hade kampfisk förr en blå-lila riktig fin. Tyvärr var han ganska sur och mobbade mina platys så det var tillbaka till affären med honom
                          Kanske man borde ha honom i ett eget akvarium eller något.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...