vilka fiskar till kamphane 60 l?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mona Englund
    svarade
    Ursprungligen postat av camilla-p-a
    Honor vill jag inte ha, hört att de kan vara rätt så tuffa! Zebrafiskar fundera jag också på, bara det inte blir för stimmigt för kamphanen? Dvärggurami Honor borde väl inte utgöra ett hot?
    Jag hade en kampfiskhane och 3 honor och jag tyckte nog nästan synd om honorna när hanen kom och skulle imponera på dom. Men å andra sidan så lyckades han få en hona intresserad. För rätt som det var fanns det en skumbo och efter ett par dagar en massa små kampfiskbebisar. Men dom lyckades jag inte klara. Var ett yngel som hängde med väldigt länge iofs.

    Lämna en kommentar:


  • malfunkshun
    svarade
    Ursprungligen postat av camilla-p-a
    Jag har nu lagt till 4kuli ålar, 2 panda malar och 3 citron tetror?!

    Jaha?
    Pandamal, antar att det är Corydoras panda du köpt. Skaffa fler i så fall. 4 till åtminstone. 4 kuhli är på gränsen att vara för lite också. Men du har mycket bottenfisk för ett så litet kar tycker jag nästan.
    Tetrorna vill gärna vara lite fler också, det är en stimfisk, precis som kuhli och malar.

    Lämna en kommentar:


  • camilla-p-a
    svarade
    Jag har nu lagt till 4kuli ålar, 2 panda malar och 3 citron tetror?!

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Ursprungligen postat av JonteL
    Kampfisk honor brukar vara rätt snälla, Sebror kan bli för stimmiga för kampfiskar. Men det brukar inte vara ett problem, har själv kampfiskar tillsammas med sebror.

    Skulle inte rekommdera att ha kampfiskar o gurami tillsammas även om det är honor eller hanar.
    Två av sex honor har varit snälla för mig, resterande var terrorister i varierande omfattning. Men betta-arter är all som oftast riktiga små monsar när de får fö sig att vakna på fel sida av sängen.

    Lämna en kommentar:


  • robbanbobban
    svarade
    jag skulle inte ha mina räkor med en kampfisk ,min går i ett eget kar men men för vissa fungera det kanske , jag ska inte säga något som har kakaduor med mina räkor

    Lämna en kommentar:


  • paja1986
    svarade
    jag har min kampfisk med 11 st neontetror och 10 cherry räkor , funkar alldeles utmärkt. Det är snyggt med räkor tycker jag ,då får man lite rörelse på bottnet. Akvariet ser mer levande ut. Se bara till att räkorna är inte för små när man lägger in de.

    Lämna en kommentar:


  • enano90
    svarade
    Jag har en Kampfisk med tre honor, några Regnbågsfiskar (Marosatherina ladigesi) och några Kardinaltetror i ett 120 liters. Det funkar bra.

    Lämna en kommentar:


  • JonteL
    svarade
    Kampfisk honor brukar vara rätt snälla, Sebror kan bli för stimmiga för kampfiskar. Men det brukar inte vara ett problem, har själv kampfiskar tillsammas med sebror.

    Skulle inte rekommdera att ha kampfiskar o gurami tillsammas även om det är honor eller hanar.

    Lämna en kommentar:


  • camilla-p-a
    svarade
    Honor vill jag inte ha, hört att de kan vara rätt så tuffa! Zebrafiskar fundera jag också på, bara det inte blir för stimmigt för kamphanen? Dvärggurami Honor borde väl inte utgöra ett hot?

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    mitt förra innlägg var svar åt camilla-p-a:s innlägg, inte åt ditt Miicro
    5 eller 6, kag tror inte det gör så stor skillnad men man brukar rekomendera minst 6

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    ja det kvittar. dom ska vara mist 6 oavsett. guramis tror jag inte går så bra, kamphanen kan ge sig på dom för att försvara sitt revir.

    du kan ju köpa några fler zebror och några honor till kamphanen.

    Lämna en kommentar:


  • Miicro
    svarade
    jag har 5 st i en 54 l och de verkar stortrivas. Alltid fart på dem och massa "surfande" i pumputblåset

    Lämna en kommentar:


  • camilla-p-a
    svarade
    Även i ett 60 l?

    Lämna en kommentar:


  • robbanbobban
    svarade
    pansarmalar bör hållas i grupp om minst 6 st

    Lämna en kommentar:


  • camilla-p-a
    svarade
    Någon?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...