Kan jag ha Kampfisk med .....?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • victory7092
    • March 2011
    • 47

    Kan jag ha Kampfisk med .....?

    Jag undrar om jag kan ha kampfiskar i mitt nuvarande akvarium där jag har Palettciklider, Fjärilsciklider, Svärdbärare, Neontetror, Flying fox, Praktbotia och Malar

    Tacksam för svar
  • pikachu

    • December 2007
    • 1189

    #2
    Hur stort är ditt akvarium?
    Generellt kommer du inte kunna det då cikliderna kan ge sig på kampisen och även pratbotiorna kan ge sig på den plus att dessa blir stora..
    PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

    Kommentar

    • victory7092
      • March 2011
      • 47

      #3
      Okej, mitt akvarium är på 110 liter, Praktbotian är ganska liten och jag har två fjärils honor och 1 palett hane och en palett hona

      Kommentar

      • Simon Wikström
        • January 2011
        • 223

        #4
        Ursprungligen postat av victory7092
        Jag undrar om jag kan ha kampfiskar i mitt nuvarande akvarium där jag har Palettciklider, Fjärilsciklider, Svärdbärare, Neontetror, Flying fox, Praktbotia och Malar

        Tacksam för svar
        Ursprungligen postat av victory7092
        mitt akvarium är på 110 liter
        Jag tycker att det låter som du har tillräckligt med fisk redan. Både palletciklider och Fjärilsciklider kan bli ganska aggressiva/revirhävdande så om det kommer i fler fiskar så kan dom klenaste fiskarna i akvariet åka på stryk.
        Mvh Simon
        720 l med 2 st Hypostomus soniae.
        105 l med VF Poecilia reticulata.

        Kommentar

        • pikachu

          • December 2007
          • 1189

          #5
          Säger som Simon..
          PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

          Kommentar

          • victory7092
            • March 2011
            • 47

            #6
            Okej, Jag har kampfisk hanen och 3 honor i ett litet akvarium ca 10-20 liter, då får dom vara kvar där. Dom verkar trivas bra där.

            Tack för svar
            //Viktor

            Kommentar

            • Jina
              • August 2009
              • 182

              #7
              Mindre än 20 liter för hane + 3 honor? På tok för litet tycker jag!

              Kommentar

              • pikachu

                • December 2007
                • 1189

                #8
                Håller med även där, byt upp karet till 30 liter åtminstone, visst går de ju om man har en hel del växter men..
                PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

                Kommentar

                Arbetssätt...