Kombinera guramis?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kouklaa
    • November 2010
    • 1

    #31
    Jag har ett 375 l akvarium med fiskar som neontetror, mollys, glödtrådstetror, 1 eldstjärt, 1 praktbotia, 3 khuliålar, massa ancistrusmalar, 2 blå gurami, 4 marmorgurami och 2 kyssgurami.
    Jag är nu sugen på att skaffa ciklider och ska därför göra mig av med de mindre fiskarna som inte kan vara tillsammans med ciklider. Dock undrar jag ifall mina guramis, eldstjärten, praktbotian, malarna och ålarna kan vara kvar med cikliderna. De är alla ganska stora.

    Kommentar

    • pikachu

      • December 2007
      • 1189

      #32
      De ciklider som inte eldsjärten slår ihjäl slår ihjäl dina guramis istället och de som inte slår ihjäl dina guramis blir troligen ihjälslagen av eldsjärten istället.. :/
      PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

      Kommentar

      • camilla-p-a
        • January 2011
        • 100

        #33
        Jag tänkte utöka familjen dvärg guramis, flyttade över sporgemanteltetrorna till 60l akvariet med kamphanen( hoppas de trivs där) 10 st är de. nu funderar jag på vad jag ska ha..rosenterrer, kardinalerna, rasbora...? det får inte bli överbefolkat eller stressa guramisarna. Men jag vill att det skabli en ögonfröjd!?

        Kommentar

        • camilla-p-a
          • January 2011
          • 100

          #34
          Sååå... nu har jag, en dv. gurami hane, två honor, fem albino pansarmalar, två panda pansar malar, en ."cistrus "pansar mal, en ancistrus mal hane tror jag, fem guppy killar och en mayer bilbuk!
          Vad ser bra ut? Vad kan bli bättre?
          Ska tillägga att jag kommer att utöka gurami familjen
          Senast redigerad av camilla-p-a; 10 May 2011, 11:44.

          Kommentar

          • camilla-p-a
            • January 2011
            • 100

            #35
            Någon?

            Kommentar

            • camilla-p-a
              • January 2011
              • 100

              #36
              Praktbotia kanske? Plus fyra dvärggurami honor till? Fler pansar malar? Någon stimmfisk som passar?
              Är det verkligen ingen som har en ide så att jag slipper göra en massa misstag!?

              Kommentar

              • pikachu

                • December 2007
                • 1189

                #37
                Vi får bara ge råd gällande labyrint fiskar i den här delen av forum, ska du ha vilka fler fiskar du kan så måste du fråga antingen i forumdelen mix fisk eller första akvariet..
                PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

                Kommentar

                • camilla-p-a
                  • January 2011
                  • 100

                  #38
                  Ok, då får jag lägga in på nytt på mix istället och se om jag kan få mer hjälp där: D!

                  Kommentar

                  • camilla-p-a
                    • January 2011
                    • 100

                    #39
                    Går det att ha ciklider och fjärilsfiskar i samma kar som dvd.guramin?!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...