Mina dvärgguramisar har fått bebisar, hjälp!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • idaaforsling
    • June 2010
    • 27

    Mina dvärgguramisar har fått bebisar, hjälp!

    Mina dvärgguramisar håller precis på att kläckas, man ser småsmå svansar simmar runt typ.

    Nu är det som så att det är första gången jag får sådana så jag behöver hjälp. Med allt egentligen.


    Jag ahr dom nu i en bytta på cirka 3 liter men har den ej full med vatten, pappan har jag flyttat tillbaka till akvariet.

    Hur varmt ska dom ha, ska dom va utan pump, vad ska jag ge dom att äta (har inge artemia eller liknande), när kan jag börja ge flingfoder, allt är av intresse.
    Tack för svar.


    Mvh Ida
  • Simon Wikström
    • January 2011
    • 223

    #2
    Ursprungligen postat av idaaforsling
    Mina dvärgguramisar håller precis på att kläckas, man ser småsmå svansar simmar runt typ.

    Nu är det som så att det är första gången jag får sådana så jag behöver hjälp. Med allt egentligen.


    Jag ahr dom nu i en bytta på cirka 3 liter men har den ej full med vatten, pappan har jag flyttat tillbaka till akvariet.

    Hur varmt ska dom ha, ska dom va utan pump, vad ska jag ge dom att äta (har inge artemia eller liknande), när kan jag börja ge flingfoder, allt är av intresse.
    Tack för svar.


    Mvh Ida
    Har du en pump så är risken hög att fiskarna sugs in i den. Tror att det är bättre att byta vattnet ofta med vatten från akvariet. Försök hålla temperaturen densamma som du har i akvariet där du håller föräldrarna. Infusorier är ett lämpligt foder till dom.
    Mvh Simon
    720 l med 2 st Hypostomus soniae.
    105 l med VF Poecilia reticulata.

    Kommentar

    Arbetssätt...