Böcker av J J Scheel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PatrikMalmo
    • July 2010
    • 1072

    Böcker av J J Scheel?

    OBS, detta är ingen annons!!

    Letar periodvis efter en bok av J J Scheel, men vet att det finns två varianter. En heter "Rivulins of the Old world" och en annan heter "Atlas of Killifishes of the Old World". Någon som vet om det är samma bok men olika titlar? Vilken är det mest info i kring hållning/odling/utfodring?

    Hilsen,

    /P
    Bara döda fiskar flyta medströms
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Själv har jag ROTOW men undrar när jag bläddrade i den sist (av sentimentala skäl släpper jag den inte om du nu skulle börja undra). Mycket har ju hänt med nomenklaturen sen ROTOW publicerades så värdet har nog minskat med tiden. Det finns några allmänt hållna kapitel i början om skötsel och utfodring och så. Scheel körde främst med bananflugor men odlade dafnier i den torv han recirkulerade med hjälp av socker har jag för mej. Anders Cassels bok som utgavs av akvariet har varit betydligt mer matnyttig läsning och är väl det än idag - enligt min åsikt iaf.
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • PatrikMalmo
      • July 2010
      • 1072

      #3
      Mm, jag tror det är ROTOW jag egentligen ska ha. Gräver lite och ville gärna ha den, men inte för nomenklaturens skull. Har Cassels bok också, bra läsning där med. Nå, tackar för svar, har båda böckerna på lut, ville veta vilken av dem jag ska satsa på.

      Hilsen,

      /P
      Bara döda fiskar flyta medströms

      Kommentar

      Arbetssätt...