räkor med kampfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ante11
    • February 2010
    • 60

    räkor med kampfisk

    hej jag har försökt få yngel med mina kampfiskar en gång men vet inte hur jag ska separera honorna med hanen men kan jag ha mina kampfisk honor i mitt 35 liters yngelkar. där i har jag malar (yngel också) Men också red crystel räkor. Jag har en temperatur på 23-24 grader?
    Senast redigerad av Ante11; 31 March 2011, 20:46.
  • JonteL
    • July 2010
    • 9

    #2
    Hur många honor har du? Kampfiskar funkar med malarna och kanske med CR räkor, ibland funkar det och i bland funkar det inte.
    23-24 grader är alldeles för kallt för kampfiskar. Minst 26 grader men gärna 27-29.

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      #3
      Hur stort kar har dom just nu?
      När jag odlade lite kampfiskar så hade jag min hane och honorna tillsammans utan problem,(med en massa räkor) men nu hade jag en snäll hane med och det var i ett 100 literskar med mycket växtlighet, jag hade inte varmare än du har och där blev det ungar med.
      Hade en annan hane en gång i ett 310 literskar och såg hur den tog ancistrusmalsyngel så det är en risk att ha kampisar med yngel.
      Dom kommer säkert försöka ta räklingar med men som sagt det beror lite på hur individerna är.
      Allt är en chansning, ville bara berätta min egen erfarenhet.
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • Ante11
        • February 2010
        • 60

        #4
        okej

        Kommentar

        • Ante11
          • February 2010
          • 60

          #5
          jag har två honor men mste ha så kallt annars dör räkorna så få väll ha de tillsammans är jag försökt få yngel

          Kommentar

          • JonteL
            • July 2010
            • 9

            #6
            Med så kallt vatten har 110% större chans att få allvarliga sjukdomar, som kan leda till döden. Kampfiskar är tropiska fiskar och ska ha mycket hög värme, som sagt runt 26-29 grader. Vet en som har sina räkor med en kampfiskhane i 27 grader och dom har levt där i över 2 år. Så att höja värmen är inte så farligt.

            Så höj värmen eller skaffa ett nytt akvarium.

            Kommentar

            Arbetssätt...