Odling Kampfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ante11
    • February 2010
    • 60

    Odling Kampfisk

    Hej jag har fått ett tips om att man kan lägga två kampfiskar i ett spann en hona och en hanne. Sedan ska man ha varmt vatten typ 28-30 grader med frigolit bitar som flyter på ytan. Kan detta vara ett bra knepp man kan odla kampfisk på eller mår fiskarna dåligt av de?
    Isånafall hur länge ska man ha kampfiskarna där i och vad skulle kamfiskyngel äta jag matar med granulates?
    Senast redigerad av Ante11; 08 March 2011, 18:44.
  • wierdalien
    • February 2003
    • 936

    #2
    lägg i en flytväxt i stället för frigolit och se till att ha matat upp honan några dagar innan. så hon är i form. dessutom håll koll på leken för när dom är klara kommer hanen förmodligen bli våldsam mot henne om hon inte har någonstans att gömma sig.

    i början matar du ynglen med infusotier och hjuldjur (hur det nu stavas) för att efter några dagar börja ge dem nykläckt artema. Min kull blev nästan 100 nya kampfiskar.
    -----------------------

    Kommentar

    • wierdalien
      • February 2003
      • 936

      #3
      fast jag använde ingen hink utan ett akvarium på ca 10 liter. lite varmare vatten än vad dom brukar ha normalt, och lägre vattenstånd. gott om flytväxter.
      -----------------------

      Kommentar

      • Ante11
        • February 2010
        • 60

        #4
        Men ska man ta ut honan när hon lagg äggen då. Ser man lätt skillnad på skumbubblorna och äggen

        Kommentar

        • pikachu

          • December 2007
          • 1189

          #5
          Du kommer att se på hanens beteende om hon har gjort det eller inte..
          När hon lagt äggen så kommer han att vara stenhård mot henne, kommer hon inte därifrån och karet/hinken inte är stort nog så slår han helt enkelt ihjäl henne..
          Hon kan överleva om man har massor med växter..

          MVH// Patrik Hammarlund
          PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

          Kommentar

          Arbetssätt...