Vad heter denna sortens gurami?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    #16
    Ja, riktigt vackra! Se till att få yngel som du kan sprida runt i landet.
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • qenzo
      • February 2005
      • 1747

      #17
      Den var riktigt fin Guldarna är iögonfallande verkligen *guraminörd* Har aldrig sett någon så djup i färgen dock.
      Själv älskar jag den blå, men också ormskinnsversionen är snygg. För att inte tala om dvärgarna :P

      Skulle det vara så att du håller bara en hona med hanen KAN du få problem dock. Vill bara tala om det. Hanarna går rätt hårt åt sina kvinnor och man brukar därför hålla de 1 hane + 2-3 honor. på så sätt kan hanens elakheter spridas i hans harem, så inte bara en enda hona för all stryk
      Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

      Kommentar

      • solis
        • July 2008
        • 5064

        #18
        Ursprungligen postat av VisualDarkness
        Ja, riktigt vackra! Se till att få yngel som du kan sprida runt i landet.
        dom är faktiskt i ett kar där det finns goda möjligheter att få yngel gott om flytisar och en lugn höra men det var inte därför dom kom till det karet, dom funkade ju inte i det andra där det fanns guldgurami(kunnde jag väll fattat)så jag fick flytta dom dit istället, händer det något så händer det något.
        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

        Kommentar

        • solis
          • July 2008
          • 5064

          #19
          Ursprungligen postat av qenzo
          Den var riktigt fin Guldarna är iögonfallande verkligen *guraminörd* Har aldrig sett någon så djup i färgen dock.
          Själv älskar jag den blå, men också ormskinnsversionen är snygg. För att inte tala om dvärgarna :P

          Skulle det vara så att du håller bara en hona med hanen KAN du få problem dock. Vill bara tala om det. Hanarna går rätt hårt åt sina kvinnor och man brukar därför hålla de 1 hane + 2-3 honor. på så sätt kan hanens elakheter spridas i hans harem, så inte bara en enda hona för all stryk
          Tack för rådet,är medveten om att detta kan inträffa, har dock haft turen att det funkat bra med en hane och hona (har guldgurami i ett annat kar) och haft så några ggr innan men ser jag att det inte funkar så får jag ordna det, sätter nog annars dom i 600 litaren och då får han att göra för att hitta henne i djunglen
          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

          Kommentar

          • qenzo
            • February 2005
            • 1747

            #20
            Ursprungligen postat av solis
            Tack för rådet,är medveten om att detta kan inträffa, har dock haft turen att det funkat bra med en hane och hona (har guldgurami i ett annat kar) och haft så några ggr innan men ser jag att det inte funkar så får jag ordna det, sätter nog annars dom i 600 litaren och då får han att göra för att hitta henne i djunglen
            Hehehe ja då har han ju något att göra förstås
            Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

            Kommentar

            • solis
              • July 2008
              • 5064

              #21
              Japp, man kan vara glad om man ser fiskarna där i ibland. Ser jag att han är le vid henne så köper jag kanske en hona till, får hoppas dom inte går åt i helgen isåfall.
              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

              Kommentar

              Arbetssätt...