Kampfisk börjar få trasiga fenor..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Maria822
    • May 2010
    • 24

    Kampfisk börjar få trasiga fenor..

    min kampfisk har varit i karet en vecka nu. Hans slöjfenor rullar ihop sig och ser spretiga ut, när man köper så sitter de ihop. och simfenan har fått någon svart prick på sig, blir som klumpar på simfenorna innan de går sönder. känner lite igen förut när jag haft kampfisk att fenorna blivit fula eller blivit trasiga efter ett tag. Som att de vittrat sönder efter ett tag. Beror detta på strömt vatten som han simmar i när pumpen är igång eller något annat? Matat med röda mygglarver, något samband med dessa? phvärdet?
  • Kangas
    • November 2010
    • 23

    #2
    Ursprungligen postat av Maria822
    min kampfisk har varit i karet en vecka nu. Hans slöjfenor rullar ihop sig och ser spretiga ut, när man köper så sitter de ihop. och simfenan har fått någon svart prick på sig, blir som klumpar på simfenorna innan de går sönder. känner lite igen förut när jag haft kampfisk att fenorna blivit fula eller blivit trasiga efter ett tag. Som att de vittrat sönder efter ett tag. Beror detta på strömt vatten som han simmar i när pumpen är igång eller något annat? Matat med röda mygglarver, något samband med dessa? phvärdet?
    Det kanske är för kallt i akvariet, mät temperaturen.

    Leta efter eventuella tecken på angrepp av parasiter.

    Andra invånare som kan vara orsaken kanske.

    Strömt vatten orsakar nog inte sådana problem, men hellre väldigt lugnt eller stillastående vatten enligt mig.

    Troligtvis inte pH-värdet om det inte är något extremt värde.

    Kommentar

    Arbetssätt...