Litteratur om Regnbågsfiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • botu
    • December 2006
    • 10

    Litteratur om Regnbågsfiskar

    Har sökt efter vettig litteratur som handlar om regnbågsfisk men hittils kammat noll.
    Jag skulle vara tacksam om jag kunde få något bra tips.
    Hälsningar Bosse
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Gå in här: http://members.optushome.com.au/chelmon/index.htm

    På siten finns ett mästerverk på dryga 400 sidor om regnbågsfiskar i pdf-format att tanka hem gratis. All heder till honom som bjuder på det.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • Bygert
      • March 2010
      • 2169

      #3
      Haben Sie ein ♥ für Tiere? Der tierverliebt-Shop bietet ✓ 4.000 Produkte ✓ Fachliteratur rund ums Haustier ✓ Heimtierzubehör ✓ Frost-& Lebendfutter u.v.m. ✚✚✚

      Haben Sie ein ♥ für Tiere? Der tierverliebt-Shop bietet ✓ 4.000 Produkte ✓ Fachliteratur rund ums Haustier ✓ Heimtierzubehör ✓ Frost-& Lebendfutter u.v.m. ✚✚✚


      Aqualog har alltså två böcker, en av dem finns på Imazo och bör alltså gå att beställa ungefär på vilken zooaffär som helst. Jag har ingen av dem så jag kan inte recensera. Vissa aqualogböcker är mest bilder och kortfattad information om arterna, det kan vara bra nog ibland, andra kan innehålla mer information om skötsel och liknande. Eftersom jag inte vet nåt om de där böckerna så kanske du skall försöka få lite grepp om innehållet innan du beställer så att du får det du vill ha.
      Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

      Kommentar

      • PatrikMalmo
        • July 2010
        • 1072

        #4
        Jens tips är det grymmaste jag någonsin sett kring Regnbågar. Kanske även den grymmaste akvariebok jag öht taget stött på. Sätter en framtida standard. Jag resencerade boken i Ciklidbladet för ett tag sedan, helt lyrisk över vad Tappin fått med.

        Hilsen,

        /P
        Bara döda fiskar flyta medströms

        Kommentar

        Arbetssätt...