Stort kampfisk problem!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • YellowFish
    • April 2010
    • 213

    Stort kampfisk problem!

    Jag har ett STORT problem med mina kampfiskar just nu, alla svar vore till nytta! Jag skulle blå SÅHÄR tacksam om ni kom med tips&råd!

    Jag har två honor och en hane (kampfisk). Igår bet honorna hanen nästan till döds, men han lever och bor i ett litet 15 liters akvarium själv just nu. Jag testade och sätta tillbaka honom och båda honorna jagar efter honom, what to do? Jag är helt desperat och har ingen aning om vad jag ska ta mig till. Lämna bort hanen eller honorna? Eller kommer de kanske vänja sig? :'(

    SNÄLLA HJÄLP.
    YellowFish

  • Icecoffee
    • November 2010
    • 447

    #2
    hur stort är akvariumet?
    Finns det gömställen?
    andra fiskar?
    Cogito, ergo sum
    (Projekt) Asien 165 Liter (Projekt) Balkongdamm)
    (Projekt) Yngelkar Betta Splendens 40 liter (vilande)

    Kommentar

    • YellowFish
      • April 2010
      • 213

      #3
      25-30 liter någonting, det finns några växter, en trädstam och en grotta. Två små 3 cm malar (bara tillfälligt).
      YellowFish

      Kommentar

      • Icecoffee
        • November 2010
        • 447

        #4
        se till att et finns gömställen, tyvärr kan honorna ge sig på hanen om dom är flera, ensamna med för den delen. du kan prova att ta ut honorna och låta hanen "hitta" gömställen och sen introducera en hona i taget. ibland går det ibland inte,
        Cogito, ergo sum
        (Projekt) Asien 165 Liter (Projekt) Balkongdamm)
        (Projekt) Yngelkar Betta Splendens 40 liter (vilande)

        Kommentar

        • Flaxss
          • November 2008
          • 1718

          #5
          om du är säker på att det är två honor du har (så det inte är en kortfenadhane) så kan det ibland hjälpa att tillsätta några fler mindre honor. dock är 30L tycker jag för lite för att ha honor OCH hane. ska man ha med honor är det bättre av att ha runt 50-60L min plus mycket gömställen av att dessa saker ibland kan hända. i 25-30L blir det för trångt och bråk uppstår även mellan honor och med hane/hona.

          jag tycker nog du ska ha kvar hanen ensam, och sedan skaffa större kar om du vill ha hanen med honor.

          Kommentar

          • YellowFish
            • April 2010
            • 213

            #6
            okej, tack. jag tycker att det är så tråkigt att ha ett akvarium, slösa på värmare, filter osv osv och bara ha en fisk...
            YellowFish

            Kommentar

            Arbetssätt...